Zermatt

Zermatt
lästet det på aftonbladet.se för typ 10 minuter sen... nöjj er med den info ni fått till famiiljen är informerad. med all respekt asså...

Zermatt
Det låter helt hemskt. Men samtidigt en journalist vill väl bara veta så mycket som möjligt. Och hon
presenterar sig i alla fall som en journalist och inget annat. Vill ni inte säga nåt så gör inte det. Men jag
tycker inte att det är fel att fråga.

Zermatt
Sök fakta själv Blackriverpaint!
"Senast ändrad: 2006-02-20 18:24:23"
Ursprungliga inlägget var lite mera osmakligt formulerat vilket fick mig att reagera. Kolla dom första svaren vad t.ex. ursprunglig topic var!

Zermatt
Ja, originalinlägget var lite väl bryskt, men som det påpekats har hon presenterat sig som journalist och därmed knappast dolt sitt syfte. Nu är också inlägget redigerat och därmed saken utagerad (eller hur?).

Försök att hålla er till ämnet nu.
//Dr. Snow - forumvärd.

Zermatt
Tycker också tråden bör låsas och raderas, aftonbladet visar återigen prov på hur lågt man kan sjunka för att få en story. Vad spelar det för roll att hon inte "döljer sitt syfte" Dr Snow? När hon går ut på detta sätt ställer jag mig frågande till om hon söker info eller en snyfthistoria från nån som befann sig nära schweiz samtidigt som det hände.

Zermatt
Hon gör väl inget fel?! Det finns ett allmänintresse av att veta vad som hänt. Hennes uppgift är att ta reda på vad som hänt och förmedla det till läsarna. Som någon skrev längre upp, bättre att hon tar reda på sanningen än att hitta på nåt själv.

Zermatt
Aftonbladet lever på lösnummer som alla andra tidningar.

Det är inte så att denna reporter tänker på de drabbade och vill att "den sanna historien" skall komma fram utan bara ta lösryckta bitar och smaska ihop det till en story som säljer vilket kan få hennes karriär ett steg framåt.
Jag menar, det är inte direkt så att kvällstidningarna har ett rykte om sig att vara de mest "seriösa" tidningarna i landet.

Jag minns t ex förra året då det var en kille som hamnat i en Lavin som det skrevs om i en kvällstidning, vilket även diskuterades på denna sida.
Sen har vi hetsjakten på Perssbrant mfl. Hur seriös journalistik är det?

Zermatt
Det är skilnad på att jaga en kändis och att ta reda på fakta om en olycka med en svensk inblandad. Givetvis vill hon skriva en bra artikel men förmodligen har hon ett hjärta även om hon är journalist.

Zermatt
Självklar inte...

Men tänk såhär, det är ingen slump att folk blir "felciterade" i kvällspress var och varannan dag som sedan ursäktas i ett litet hörn några veckor senare när folk i princip glömt bort denna "skandal" som i själva verket varit tagen helt ur tomma intet.

Fimpa din godtro för vissa delar av journalistkåren...

Zermatt
Man kan inte dra nöjesreportrar och nyhets reportrar över sama kant. Jag tycker också det är skit med alla sk skandaler varenda dag, men det är skillnad på nyheter och skvaller.

Jag gillar inte skallerreportrar jag heller :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp