Zermatt

Styggingen

Ny medlem
Zermatt
Enligt Åka Skidor så är Zermatt det bästa stället av femtio olika ställen i alperna. Då kommer frågan om det verkligen är så. Finns det någon som vet.

Zermatt
Eftersom det är väldigt individuellt vad som anses bra är det en svår fråga att svara på. Själv anser jag att det finns bättre skidorter i alperna, men som sagt, väldigt individuellt....

Zermatt
Pisterna i Zermatt är bra. Byn är trevlig.
men Off-pisten som är riktigt bra är svårtillgänglig eller iallafall svår att hitta, med otäcka felnavigeringskonsekvenser (kul ord)...

Eftersom du inte får ha bil i byn så måste du bo i byn som är larvigt dyr i boende... Eller åka det j-vla tåget upp till byn varje morgon.

Går väl an om du åker dit en vecka...

Om jag skulle välja mellan Verbier och Zermatt så kommer Verbier mycket högre upp eftersom Off-pisten är lättilgängligare och inte lika extremfarlig om du råkar köra lite fel.

Cham hamnar också högre upp trots trängseln...
Aosta dalen är skitskoj med allt från st Grand Bernard till Kormagör... Finns ganska fungerande bussar med italienska mått mätt :-) Mja Zermatt är kanske ne kul semsterort... om man aldrig vart på ett ställe där man inte får köra bil i byn...

Men visst det finns säkert en massa människor som älskar Zermatt över alltannat. Jag ger den väl en 3`a på skalan 5.

Kul att ha vart där några veckor men inget ställe man åker tillbaka till så att säga.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp