Zillertal säsong

CalleMange

Ny medlem
Zillertal säsong
Hej, vi är ett gäng killar som hade tänkt att säsonga i Zillertal, Österrike.
Därför undrar vi lite hur det är med jobb, boende, pistar, uteliv och liknande.
Så om någon vet något om detta kanske till och med varit där så blir vi jätteglada om ni kan skriva
hur det var och ställen som kanske är bättre passande att säsonga på! :)

Zillertal säsong
CalleMange!

Kul att det är fler som är sugna på Zillertal! Tänkte själv försöka bege mig till Mayrhofen!
Jobb verkar som det löser sig bara man vill ha det, de flesta säger att man ska åka ner i god tid okt/nov(?) och knacka dörr! Får man tag på ett jobb så brukar boendet inkluderas, kanske inte varje gång men i de flesta fall har jag förstått det som det! Har aldrig varit i Mayrhofen men det är ju ett gigatiskt system och har för mig att deras park ska vara ganska bra!

Håller för tillfället på att leta boende själv så jag kommer att skriva här på freeride så fort jag får tag på ett! PMa om ni vill snacka mer:)

Zillertal säsong
Tjenare! Jag gjorde säsong i Mayrhofen denna vintern som var. Systemet är stort och verkligen jättebra om man gillar att åka park. Dock får vi hoppas på mer snö denna vintern som kommer...

Jag bodde med mina kompisar på Gasthof Zillertal, i en lägenhet. Ganska skabbigt är det, men gött, för det ligger centralt och det är nästan bara säsongare som bor där. Dom som jobbar där är också riktigt sköna. Så jag kan rekommendera dig att kolla in det!

http://www.gasthof-zillertal.at/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,english/

Ha det gött!

Zillertal säsong
Jag var där ifjol, från januari till slutet på april, tror att jag ska dit i år igen. Jag åker ensammen så skulle behöva sällskap.

Senast ändrad:
Zillertal säsong
Har varit i Zillertal sammanlagt ca 12 gånger, och har erfarenhet av att det är riktigt hejdundrans bra åkning. Hintertux, som håller den bästa snökvaliteten och den största snömängden, och som är en av Österrikes största glaicärer, erbjuder väldigt fina pister och en riktigt bra park som brukar vara fint preparerad i mitten på hösten och framåt (inte så långt som in på påsken oftast dock). Mayrhofen är ett annat system i Zillertal som erbjuder fantastiska offpistmöjligheter om du är där rätt tid på året (bäst i dec-jan). Mayrhofens "Vans Penken Park" är också något att hänga i granen, där de har väldigt många bra uppsatta rails och boxar, en lite mindre line och en riktigt fet line. En halfpipe brukar också finnas tillgänglig som inte kanske alltid är så genomarbetad. Det finns fler anläggningar som Rastkogel, Eggalm, Penken, Horberg, som alla utgår från Mayrhofen by och som alla är väldigt fina på sina sätt.

Nu fick du bara en massa information om själva åkningen, kan ju säga att Mayrhofen som by är en väldigt gästvänlig och bra ort att äta gott på och bo i, en riktigt fin miljö. Hoppas jag kunde hjälpa till lite.

Tillbaka
Topp