Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HAHAPiglet55 sa:chey ??? va fan är det? Är det en indian på 1800-talet eller ?
// I'm to old for this shit.....
Suck..Elias-Stenberg sa:steg 1: lär dig stava till tjej
steg 2: åk
Då hade jag fel, det fanns alltså en "riktig" bakgrund till slangetHedda sa:orka hålla på å haka upp sig på ett uttryck!!
1. Chey är makt. Coola brudar är cheyer
Chey står för självständighet, självrespekt, självdistans och ödmjuket.
2. CHEY
a cute girl (pronounced shy)
look at that chey over there
Källor : http://www.urbandictionary.com/define.php?term=chey
Finns mycket på ordet "chey" så det är inte helt främmande
just saying
alla har vi fel någongångMinimal sa:Då hade jag fel, det fanns alltså en "riktig" bakgrund till slangetHedda sa:orka hålla på å haka upp sig på ett uttryck!!
1. Chey är makt. Coola brudar är cheyer
Chey står för självständighet, självrespekt, självdistans och ödmjuket.
2. CHEY
a cute girl (pronounced shy)
look at that chey over there
Källor : http://www.urbandictionary.com/define.php?term=chey
Finns mycket på ordet "chey" så det är inte helt främmande
just saying
Fast jag har aldrig haft fel innan, så det var överraskande. Trodde bara det var dialektalt.Hedda sa:alla har vi fel någongångoch ja jag är faktiskt ganska förvånad att så många inte hört talats om \"chey\"!!
First time for everything right?Minimal sa:Fast jag har aldrig haft fel innan, så det var överraskande. Trodde bara det var dialektalt.Hedda sa:alla har vi fel någongångoch ja jag är faktiskt ganska förvånad att så många inte hört talats om \"chey\"!!
I knoow! Det var bra ju! du kan ba chilla maannenMinimal sa:Känns nästan som jag fått bära nåt hundhuvud här, trots att jag förklarade för den första som undrade, att "Chey" betydde "Tjej"...![]()
You da man, man!FBacklund sa:haha, freeride alltså...
men börja nöta 360s på små hopp, funkar med små hemmabyggen, sen är det bara att testa i nån park nånstans på måt lite större hopp.
det viktiga i början är att hela tiden titta runt axeln tills du ser vars kommer att landa, och inte fästa blicken på nåt annat, du stannar du snurren. (har just försökt lära min brorsas kompis 3a, så skriver som jag sa till honom)
grabsen kommer med tiden, det är bara att börja dra upp benen mot dig, du ska alltså inte sträcka dig efter skidorna lika mycket. safety, japan mm kan du väl testa.
sen är det bara att ta i lite mer så sätter du 540 också.
börja switcha rätt tidigt också, så slipper du lära dig det efter du har lärt dig allt annat
sen märkte jag för nån vecka sen att backflip faktiskt ÄR lika lätt som alla säger.
för nåt år sen satte några av mina kompisar backflip och lincoln utan problem, men nötte fortfarande in 360...
vad gäller rails så är det bara att köra. börja med boxar om du vill så du hittar balansen, sen är det bara att köra rails också. det känns typ likadant, men mycket skönare. 270 av kan du lägga till ganska snabbt, så det ser snyggare ut oxå
slipa kanterna är kanske inte en så bra idé om du fortfarande vill kunna åka pist typ lika bra som nu.
Det är såklart större risk att du hugger om du inte slipar dem, men det är bara att köra ett tag och nöta ner dem tillräckligt mycket ändå. Jag har faktiskt inte slipat ner mina nånting heller, det enda som var jobbigt i början var att köra på pvc-rör, annars gick det rätt bra på allt annat
nu blev det sådär långt igen, men det var lite allmänt jag kom på iaf
Och i verkligheten ser man på tok för många smågossar som är stora i orden men små på jorden.ElisWaltersson sa:Lär dig åka skidor ordentligt innan du börjar hoppa, men det kanske du redan kan, isåfall är de bara att köra på.
Man ser alldeles för många tuffa "jibbbrudar" som har åkstil likt en toalettsits och aldrig hört talas om plöstryck. sorgligt...
och det säger du till Elis Waltersson...?gurchan sa:Och i verkligheten ser man på tok för många smågossar som är stora i orden men små på jorden.ElisWaltersson sa:Lär dig åka skidor ordentligt innan du börjar hoppa, men det kanske du redan kan, isåfall är de bara att köra på.
Man ser alldeles för många tuffa "jibbbrudar" som har åkstil likt en toalettsits och aldrig hört talas om plöstryck. sorgligt...
Det kan jag tänka mig att det finns, men det stör mig att det första du verkar anta är att jag är dålig på att åka skidor, för att jag är tjej och ber om tips, även fast du lägger till det följande.ElisWaltersson sa:Lär dig åka skidor ordentligt innan du börjar hoppa, men det kanske du redan kan, isåfall är de bara att köra på.
JaFBacklund sa:och det säger du till Elis Waltersson...?gurchan sa:Och i verkligheten ser man på tok för många smågossar som är stora i orden men små på jorden.ElisWaltersson sa:Lär dig åka skidor ordentligt innan du börjar hoppa, men det kanske du redan kan, isåfall är de bara att köra på.
var bara lite galen, gör man illa sig går det över, bryter man en arm är man borta från backen ett tag men. känslan att kunna säga "jag vågade!" övervinner den mesta smärtan som du får från fallen, om du nu är rädd för smärtantildus92 sa:Jag lirar en del datorspel och där kallas vi ofta för chey, det verkar vara något som man kallar lite grabbigare flickor för)).
Anyway, jag är kass på att hoppa osv (har blivit lite feg efter att jag landade riktigt illa en gång.
Men tänkte att jag ska försöka igen nästa säsong och då får det bli i lössnö. Jag brukar göra 180 vid vallarna som blir av pistmaskinerna och landar utanför pisten i den djupare snön. Kan vara en början
Och som gurchan skrev tidigare, börja med att bara hoppa och få fina landningar innan du gör tricks, och sen trappa upp med grabs för att öva stabiliteten.
Lycka till!
Du såg att tråden skapades för ca 1 år sen.. ?muchgoodjibb sa:Är inte alls någon typ av proffs men lär dig 360 på ett hopp som du bygger vid närmsta pulkabacke, sen kan du ta den till parken då du känner dig säker. Om du vill lära dig raila så kan du ju lägga ut ett pvc rör vid samma pulkabacke. Det är lättare att lära sig grunderna utanför parken då du slipper allt folk som stirrar.
Ett bra tips är att alltid så fort som möjligt i luften hitta vart din landning kommer vara, sen fäst blicken där så kommer du landa fint.