Courmayeur /Pt Helbronner
Hej, är på väg till Courmayeur och ska boka guide. Är sugen på att åka Punta Helbronner, men är osäker på insteget. Guiden säger att efter liften är det en kort promenad, sedan går man på en form av stålgång, ser nästan ut som en byggställning, för att sedan avslutas med en stege och firning ned till en avsats för att ta på skidorna.
Min fråga är hur hög är denna stålgång och hur långt ned går man på stege och firning?
Italienarna är tröga på att ge tydliga svar och säger att alpina klättererfarenheter är ett +
Ska även tillägga att jag är lite känslig för höjder, vilket iof inte gäller då jag står på berget, så om ni erfarna säger att vandringen på ställningen suger, då är det kanske inget för mig....
Tacksam för råd
Min fråga är hur hög är denna stålgång och hur långt ned går man på stege och firning?
Italienarna är tröga på att ge tydliga svar och säger att alpina klättererfarenheter är ett +
Ska även tillägga att jag är lite känslig för höjder, vilket iof inte gäller då jag står på berget, så om ni erfarna säger att vandringen på ställningen suger, då är det kanske inget för mig....
Tacksam för råd