Japan / Hokkaido i januari

jootolaw

Medlem
Hej alla,

jag planerar att åka ett par veckor till Hokkaido i januari 2020. Tar tacksamt emot tips både på resmål och hotell/boende. Vi hyr nog bil så att vi kan ta oss runt... Än så länge är bara flyg till Tokyo inplanerat.

//Claes

Vi körde precis ett reportage från Japan, det är dock från ön Honshu men det kan kanske vara något om ni inte är helt inställda på Hokkaido?
Sen körde vi en Japanguide för några vintrar sedan också, kanske hittar du något där som kan vara matnyttigt?

Hej alla,

jag planerar att åka ett par veckor till Hokkaido i januari 2020. Tar tacksamt emot tips både på resmål och hotell/boende. Vi hyr nog bil så att vi kan ta oss runt... Än så länge är bara flyg till Tokyo inplanerat.

//Claes
boende är svårt att rekommendera då det finns så många anläggningar att välja mellan
nått jag kan rekommendera är att försöka boka boende tidigt speciellt i slutet av januari kinesiska nyåret är tidigt i år och mycket är redan full bokat
extra svårt kommer det vara runt niseko det beror doc helt och hållet på din budget de billigaste går först

Hej alla,

//Claes
Det är svårt att ge tips om du inte berättar mer om vad du vill ha:
- Nöjer du dig med skidåkning eller vill du ha ett utbud av aktiviteter på kvällarna också?
- Vilken prisnivå vill du ha på boendet? Budget eller lyxigare standard? Mat på restaurang eller möjlighet att laga själv (matlagningsmöjligheter är inte så vanligt i boendet i Japan).
- Vad är viktigast när det gäller skidåkningen - stort åkområde, orörd snö, bra snö, utmanande terräng, egna turer med stighudar, möjligheter att göra utflykter till närliggande områden...?

Glöm inte att ansöka om internationellt körkort i förväg om ni tänker hyra bil.

Tillbaka
Topp