[Artikel] RYKTE: MARKER SLÄPPER Duke PT (inte "RESET") en UTMANARE TILL SHIFT
Jag ligger på 11 med mina Shift, och de känns lite klent, har fått ett oönskat släpp. Låg på 12 eller 13 på mina Guardian 16 och de löste då de skulle.
Jag vägde ca. 95kg då jag åkte senast med dessa prylar. Sulan på pjäxorna ligger mellan 302mm-305mm dvs. 265 vid foten, som jag använder. X16-bindningarna har jag ställt in på 12, som jag har på mina SL-skidor.
Jag väger som sagt några kilo mer än dig, men vi har samma storlek på pjäxor. Kan ju inte garantera något såhär på ett forum, men jag är inte orolig för bindningen bara går till 13.
Av de jag träffat på som haft problem med tjuvlösningar utav de här bindningarna så har majoriteten haft slitna pjäxor, eller så kan det hamnat snö eller is i bindningen som inte syns, men en rätt inställd bindning har ytterst sällan tjuvlöst.
Har jobbat med skidor sen 2002, och har nog inte haft mer än max 5 klagomål på de där bindningarna,om ens det, och hade det varit ett problem, så hade jag fått höra det, garanterat.
Däremot kan jag säga att jag var lite sur över att de tog bort topp skidorna ur RTM serien, de har varit fantastiskt bra, men efter efter att ha kört på både Deacon 80 och 84 så kan jag säga att de verkligen fått ihop det. Deacon84 är bättre på alla sätt än både RTM84 och 86. Så du kommer få riktigt bra skidåkning på dem, det lovar jag