Jag har ingen erfarenhet av vare sig DB eller Evoc, men har Dakine Fall Line 190 cm och är grymt nöjd.
Har kikat på DB, men då den kostade dubbelt så mycket så passade jag. (Jag gav 1100:- för en ny Fall Line och 300:- för en begagnad.) Använder helt enkelt för sällan.
Går in sjukt mycket. Se tex
som hint. Trycker jag den full med 2 par skidor, pjäxor, stavar och alla kläder så är det vikten som blir begränsande snarare än hur mycket som man kan trycka ner.
Har åkt bara med den bagen (2 par skidor) och handbagage och testade för skojs skull då familjen skulle till alperna och fick in skidor, pjäxor, stavar och det mesta av kläderna för 4 pers i 2 fodral. Vi skulle lätt klarat oss på handbagage i övrigt i familjen. Dock stod det att skidfodral endast fick innehålla
ett par skidor och inget annat så vi fegade lite och lassade över pjäxor och kläder i vanlig väska. (Men behöll 2 par skidor per bag eftersom ungarnas skidor bara var runt 160 cm, dvs kan inte räknas som ett par skidor extra...

. Fodralen kändes ändå "nästan tomma".)
Ska jag se några nackdelar så är längden kanske begränsande om man har väldigt långa skidor. Jag har fått in mina 188 cm och mina 192 cm och är nöjd. Då min fru åkt med tjejkompisar som haft skidor på ca 160-170 cm har den varit "lite sladdrig i toppen" om man inte fyllt upp den med annat.
Även förvaringen är lite stökig. Har sett att andra märken kan vara lättare att "rulla ihop" så de tar mindre plats.
Summerat kan jag inte säga Fall Line är bättre än de övriga, eller ens lika bra, men att jag tycker det är mycket för pengen jag fått lägga.