[Artikel] Stor framtidssatsning i Lofsdalen – 10 nya backor och 4 nya liftar

Redaktionen

Aktiv medlem
Gigantisk-framtidssatsning-i-Lofsdalen-1000x444.jpg

Lofsdalens Fjällanläggningar har förvärvat 430 hektar mark på den östra sidan av fjället Hovärken. Nu siktar man på 10 nya nedfarter och 4 nya liftar.

Läs hela artikeln:

Glädjande. Hoppas det blir klart medans jag kan åka skidor. Lofsdalen kan växa massor, detta känns jättebra.

Är det bara jag som läser kartan fel eller lämnar man kalfjället relativt orört på den sidan? Lofsdalens stora grej är ju en rejäla fallhöjden från "toppen" med bra lutning

Man
Är det bara jag som läser kartan fel eller lämnar man kalfjället relativt orört på den sidan? Lofsdalens stora grej är ju en rejäla fallhöjden från "toppen" med bra lutning
Man får hoppas på detta, Lofsdalens svaghet är att framsidan har begåvats med ett antal tättväxande fjällbjörkar som är hårda som stål. Ett friåkningsområde på "baksidan" vore inte helt fel. Jag har haft nöjet att tura på den sidan, inte så ofta som man kan ta liften upp för att kunna njuta av fin friåkning direkt från lifttoppen.

Baksidan är jättefin, men saknar kanske rejäl lutning, om ma bortser från toppen, som kanske lutar lite väl bra ibland - stor potential och öppnar fins fria ytor ;)

Jättekul - bra att Lofsdalens potential utnyttjas. Och om jag läser bilden rätt ser det ut som en 4/6-stolslift planeras gå upp på kalfjället från nord/nordostsidan - skulle kunna bli ett lovande friåkningsområde

Tillbaka
Topp