Hej Gustav. Jag har haft båda skidorna i fråga, och måste börja med att säga att du väljer mellan två extremt olika skidor. Wailer 112 är en härlig skida i lägre farter den har en tydlig fartbegränsning men planerar du att åka i skog är den grym. Den känns också kortare än vad de är pga ganska kraftig och lång rocker fram. I pist tycker jag den fungerar förvånansvärt bra lite kortare radie håller ned farten o dessutom är de ordentligt vridstyva så det går att ha roligt på manchester också. Atris är mer en storbergs skida. Den går toppen i pist, men jag upplever inte att den är lika vridstyv som W112 (jag hade pure3), det betyder att jag valde bort dem när det va isigt. Tål mycket mer fart men flyter definitivt inte som W112. Skärningen på Atrisen är också betydligt större, dvs ska du åka stort och fort i lite tyngre snö absolut, ska du åka mer skog eller torrare puder; njao. Är tanken att tura med skidorna hade jag valt Atris, detta då den mindre rockern och skärning samt tjocklek i nos och tail gör att det är mindre fippel med hudar och bättre grepp när det är hårt och brant. Jag kastar inte in någon köp denna istället. Det är du som ska ha skidorna, och vad som passar mig behöver inte nödvändigtvis vara vad du söker. Mitt tips är att rannsaka dig själv, din nivå, din ambition. Svara sedan på frågan vart ska denna skida är tänkt att brukas och vilka egenskaper du uppskattar.