Kungsberget

Kungsberget
Inte vart där senaste veckorna så kan tyvärr ej ge status.
Däremot ser morgondagen ut att föra med sig solsken och minusgrader. Lockande.
Går det någon bil från Stockholm över dagen man kan haka på? Jag är symptomfri :)

Kungsberget
Såg ut så här i nyårsafton.😅 Det är bara två stora backar öppna som blir sorbet till kl. 11. Är du nöjd med några morgontimmarsåkande, så funkar det men att åka där en hel dag, går bort för mig. Imorgon som sagt blir det fint väder, så jag ger mig ut på morgonåkning i alla fall.⛷⛷🌞❄❄
FB_IMG_1609594639326.jpg

Kungsberget
Sorbet är finfint på bräda om bra väder.
Vissa gillar att åka skidor i sorbet också. Jag åker då offpist om det finns tillräckligt med snö bara. Det blir rätt mycket plogande folk strax innan kl. 11 i backen som bilden visar, men det måste bero på att det är så få backar öppna. ❄🌞⛷ Du får gärna köra bräda på eftermiddagen 😅

Kungsberget
Vissa gillar att åka skidor i sorbet också. Jag åker då offpist om det finns tillräckligt med snö bara. Det blir rätt mycket plogande folk strax innan kl. 11 i backen som bilden visar, men det måste bero på att det är så få backar öppna. ❄🌞⛷ Du får gärna köra bräda på eftermiddagen 😅
Kommer åka bräda hela dagen nästa helg i Kungs.

Kungsberget
Brukar ta några dagsturer till Romme per säsong men tänkte prova Kungsberget för första gången på torsdag ( min 13-åring tycker att Rommes park "suger" ).
Finns det någe park klar nu eller hur ser det ut, de skriver ju även att de räknar med att öppna upp lite nya backar/liftar på torsdag...
Vad tror ni som är/varit där senaste tiden om det ?

Kungsberget
Brukar ta några dagsturer till Romme per säsong men tänkte prova Kungsberget för första gången på torsdag ( min 13-åring tycker att Rommes park "suger" ).
Finns det någe park klar nu eller hur ser det ut, de skriver ju även att de räknar med att öppna upp lite nya backar/liftar på torsdag...
Vad tror ni som är/varit där senaste tiden om det ?
De plockade ner den för ett tag sen men verkar ha byggt upp igen. Om den är hel vet jag dock inte.

Kungsberget
Just nu i Kungsberget, en del kö men luftigt och bra personal som informerar om avstånd och rätt antal i liftarna. I backarna inte så trångt men börjar bli lite vallar och is på sina håll. På torsdag öppnar fler backar, kanonerna går för fullt!
5DE55441-36A6-45A4-99D3-6D641B6DF818.jpeg
7E29EB50-7E78-4F46-B320-98BA79241278.jpeg
04BE37B1-6064-4DD1-A9FC-B1E99B6B9237.jpeg
7B80488C-A086-41C1-922E-70CD3441072F.jpeg

Kungsberget
Vad man kan se på hemsidan är juniorparken öppen (vet ej om det bara brukar vara boxar/rails i den). Även "lilla" madrassen verkar vara igång.
Men Big air landningen verkar ha "punka" ( står att den väntar på reparation) och stora parken står 30/1 som startdatum på.
Jag räknar med en dagstur på torsdag iaf så får vi se.

Kungsberget
Idag riktigt dålig åkning, 5-6cm blötsnö på toppen, gick inte och åka alls. Högg i skidorna hela tiden.. Åkte hem efter 3 åk :(

Tur att man åkte hela fredagen...

Tillbaka
Topp