Problem med tyg/innerskor Salomon pjäxor.

Sergeant

Medlem
Har ett par Salomon S/Pro 130 där tyget på innerskon börjar släppa. Köpte pjäxorna till förra säsongen och redan efter 10 dagar började tyget på insidan av ena inneskon släppa. Fick ett par ny innerskor och körde resten av säsongen med mina gamla pjäxor (det tog några månader att få de nya).
Efter 10 dagar denna säsongen har tyget redan börjat släppa på de nya innerskorna. Det är alltså tyget som täcker vadderingen på insidan av innerskon som släpper och sträcks. Detta gör att det knölar sig och innerskon känns instabil.

Någon som varit med om något liknande? Alltid haft pjäxor från Salomon men det kanske är dags att titta på Tecnica Mach1 eller liknande. Jag har ganska breda fötter 104mm.

Mvh
Henrik

Nej, mina Salomon X-Max 120 har nu använts ca 200 skiddagar. Sitter fortfarande bra och inga problem med innerskon, lite komprimerad så klart av idogt användande, men inga övriga skavanker.
Dom är inte för stora så att du kasar runt, när man väl är på plats i pjäxan så är det inget som rör sig så att tyget skall lossna, foten och pjäxan blir ju som en enhet.
Alternativet när du kliver i och ur pjäxan.

Nej, mina Salomon X-Max 120 har nu använts ca 200 skiddagar. Sitter fortfarande bra och inga problem med innerskon, lite komprimerad så klart av idogt användande, men inga övriga skavanker.
Dom är inte för stora så att du kasar runt, när man väl är på plats i pjäxan så är det inget som rör sig så att tyget skall lossna, foten och pjäxan blir ju som en enhet.
Alternativet när du kliver i och ur pjäxan.

Nej, pjäxan sitter jättebra (tight så att jag knappt behöver spännena). Samma storlek som jag alltid haft. Jag har ett par X-Pro med över 500 skiddagar där tyget fortfarande sitter som det skall.
Känns som något konstruktionsfel.

Tack
Henrik

Bifogar en något otydlig bild...

Bilagor

• 381C2E95-E141-4424-AA68-F5240784F0D3.jpeg
    381C2E95-E141-4424-AA68-F5240784F0D3.jpeg
    623.7 KB · Besök: 342
Det är alltså i skaftet?
Jag skulle gissa på att hälen töjer ut och drar loss tyget då du går i och ur pjäxan.
Men den skall ju tåla att användas.
Du får väl reklamera hela pjäxan

Hej
Har precis samma sak med mina Shift pro130 nu. Var köpte du dina pjäxor och var det svårt att få nya innerskor. Sen hoppas jag ju att eventuella nya håller..
Mvh
Kj

Hade samma på mina Quest 130. Det var dock inga direkta problem. Skavde inte och det gick inte heller hål på tyget

Tillbaka
Topp