mrDGriffon
Medlem
Skidtypsrekommendation?
Du får ju lätt ett par Camox från Sport Conrad med förra årets grafik för 5000 kr.![]()
Njaa....
Vad är skillnaden på Camox och Camox Freebird?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får ju lätt ett par Camox från Sport Conrad med förra årets grafik för 5000 kr.![]()
Camox Freebird är en lättad variant mer anpassad för att turaNjaa....
Slutsålda. Men de rear säkert årets färg snart.Njaa....
Då instämmer jag med Nitell , Sky7 HD blir nog finemang i skogen, kul både i och utanför backen. Dock en helt annan skida än dina Brahma, var beredd på det!Ja tanken är egentligen att försöka hitta 1 skida, och precis det där du skriver @Nitell , åkningen efter barnen är det jag skulle vilja få till lite bättre![]()
Mängden rocker (höjden/kurvan) är ju rätt relevant för ditt påstående. Men absolut, visst motverkar taper rocker-hugg i djupa svängar i pisten.Rockern ger kortare kontaktyta till du kantar skidan (visst det finns en relation mellan hur mkt man kantar och hur mkt rocker). Så har du kant på den spelar det ingen roll. Dock blir svängintiering snabbare då du redan har ”böj” på skidan.
Taper där emot kortar effektiv kant.
Då instämmer jag med Nitell , Sky7 HD blir nog finemang i skogen, kul både i och utanför backen. Dock en helt annan skida än dina Brahma, var beredd på det!
Jag kom fram till att jag behövde massor av skidor. Till familjens glädje när man fyller takboxen…Ja den blir det! Kul med inte allt för lika skidor så kan man senare komma fram till vad man gillar bäst istället för att tro
Tack för all hjälp!
Jag kom fram till att jag behövde massor av skidor. Till familjens glädje när man fyller takboxen…![]()
De ska vara glada att du inte fyller takboxen med dem istället!Jag kom fram till att jag behövde massor av skidor. Till familjens glädje när man fyller takboxen…![]()