Placera bindning på ett par Norse Enduro

Mcenner

Medlem
Hej,
Har köpt mig ett par Norse Enduro och ska nu montera ett par Marker Baron på dom. Kommer nog åka 50/50 pist och lössnö. Frågan är vart man bör montera bindningen på skidan. Det står att man bör montera dom -7.5 från centrum men det låter mycket?!? Är det någon som kan råda mig i frågan? Jag är 186 lång o väger ca 83kg. Är mot avancerade hållet. Tack på förhand
Mvh
Mats

-7,5 är idag varken mkt eller lite utan nånstans mitt i det som på ngt vis kommit att bli ngn form av modern montering -6 till -8 eller så. Längre fram är ju mer jibbigt och längre bak är mer traditionellt. Är du osäker på var du ska montera och inte har ngn tanke om varför du ska montera åt ena eller andra hållet så vill jag påstå att det är klokt att montera på rekommenderad punkt då det är där tillverkaren anser att skidan åks bäst. Och ja, det kan finnas anledningar till att montera åt ena eller andra hållet och de personerna som gör det vet oftast varför de gör just det.

//Jens

Ett alternativ är ju att ringa och prata med Patrik, en riktigt trevlig kille som definitivt kan ge dig rätt råd. Numret står på hemsidan

Håller med ovanstående talare. Prata med Patrik som designat skidorna. Jag kör Norse The Freeride på rekommenderad monteringspunkt och va tidigare orolig att det var för långt bak. Men absolut inte, helt perfekt. Båda Norse modeller har låg och lång rocker vilket gör att de svänger sjukt lätt och smidigt trots en monteringspunkt som kan verka vara aningen längre bak än man skulle kunna tänka från början.

Hej,
Har köpt mig ett par Norse Enduro och ska nu montera ett par Marker Baron på dom. Kommer nog åka 50/50 pist och lössnö. Frågan är vart man bör montera bindningen på skidan. Det står att man bör montera dom -7.5 från centrum men det låter mycket?!? Är det någon som kan råda mig i frågan? Jag är 186 lång o väger ca 83kg. Är mot avancerade hållet. Tack på förhand
Mvh
Mats
Tänkte ev köpa ett par Enduro också, vilken längd har du på skidorna?

Tillbaka
Topp