Letar stora goggles

Leafy

Aktiv medlem
Letar stora goggles
Vad finns det för stora goggles att tillgå på marknaden. Oakley flightdeck finns ju men vad finns det för alternativ? Jag har stort huvud som behöver fyllas upp 😊.

Om det är noname, uppstickarmärken eller alternativ som inte kostar en förmögenhet så är det bara positivt.

Letar stora goggles
De Bluebird Aurora gogglesen var ju riktigt fina, hur är de i passform, storlek m.m?
Dom sitter som ett smäck( kör sweet hjälm), bra synfält och bra lins. Storleken är inte lika stor som tex Dragon NFX som är större utan jag upplever dom som stora men ändå lagom i storleken.
De smiter åt bra runt ansiktet så har i aldrig upplevt något vinddrag, aldrig immat igen. Har samlat på mig och använt en del googles i mina dagar och dessa är nog den jag har varit mest nöjd med.
Köpte ett par till min sambo som annars inte gillar googles av modell större(då hon har ett litet huvud och ansikte) men hon använder dom jämnt och har aldrig klagat.

Letar stora goggles
dragon nfx! Stora, sitter superskönt och mycket bra kvalité. Linserna är superbra, enkla att byta och billiga. speciellt den ”fire Iridium” som är kontrasthöjande - grym lins för åkning i det dåliga, svenska ljuset.
Det är den bästa goggeln jag haft. Nu har jag Anon m4, också stora men inte lika nöjd.

Tillbaka
Topp