Byta upp från Rustler 11 men ändå ner

carl_couloir

Aktiv medlem
Det är alltid kul med nya lagg och efter att ha kört på mina Rustler 11 sedan senvåren 2017 så börjar det bli dags igen 😁

Är egentligen sjukt nöjd med mina Rustler 11, läs min recension här -> https://www.freeride.se/prylar/skidor/blizzard-rustler-11.html
Men jag har landat i att jag inte behöver en fullt så bred skida som rustlern på 115-ish mm, utan något mer åt 105-ish mm i midjan men i övrigt liknande kraktär. Vad för spännande alternativ tipsar den samla eliten här på freeride om?

tack på förhand! 🙏
/Carl

Völkl Revolt 104, Salomon qst 106 och Armada arv 106. Har ett par Revolt 104 och ett par revolt 121 och är nöjd, tillräckligt bra överallt och överlappar bra.

Den tanken har slagit mig.....
kanske inte niorna men definitivt tiorna

/C

Att komplettera Rustler 11 med Rustler 10 måste nog vara ett av de mest försiktiga skidbyten man sett i detta forum... :)
Men är inte 11an dessutom litet lättare i nosen, har mer taper och är litet mjukare än 10an? Kanske inte riktigt samma karaktär? Tror du får tänka till noga innan du tar detta vågade steg! :)

Här är en annan idé men priset verkar litet högt:

Jag har 9:an för d dagar som man inte vill ha. Pist, hårt eller allmänt risigt på topptur. KIingpin
10: är allt i allo med blandad snö
Kingpin i dag men byter nog till Alpinist
11 för de dagar man villa ha.
Shiftbindning
Alla paren går att gå med och har skarjärn och hundar.

Men givetvis så har jag andra skidor också. Men inga med ren alpinbindning.

Att komplettera Rustler 11 med Rustler 10 måste nog vara ett av de mest försiktiga skidbyten man sett i detta forum... :)
Men är inte 11an dessutom litet lättare i nosen, har mer taper och är litet mjukare än 10an? Kanske inte riktigt samma karaktär? Tror du får tänka till noga innan du tar detta vågade steg! :)

Här är en annan idé men priset verkar litet högt:

touché :ROFLMAO:

mer seriöst så är tiorna ett alternativ för att ersätta elvorna inte komplettera.....
och just därför så är jag intresserad av vad det finns för andra alternativ, Rustlern är lite av the grandfather of freeride skis men nya måste det har kommit lite nya kids...
Völkl-skidorna var lite för korta för min smak, men tack ändå

/C

Blev helt fel med bindningarna ser jag nu

9:an för d dagar som man inte vill ha. Pist, hårt eller allmänt risigt på topptur med risk för hårdblåst. Kingpin i dag men byter nog till Alpinist

10: är allt i allo med blandad snö. Shiftbindning

11 för de dagar man villa ha.. Kingpin

Rätt ska va rätt :)

Snödjup

Tillbaka
Topp