[Artikel] 20 saker du inte visste om Sällskapsresan II – Snowroller

Redaktionen

Aktiv medlem
snowroller_utvald-1000x563.jpg

Vet ni vem Stig-Helmers hemliga stuntman är? Eller vart Kirchberg egentligen ligger? I denna artikel listar vi 20 spännande och roliga saker du inte visste om Sällskapsresan II – Snowroller.

Läs hela artikeln:

Födelsedagstips:

Födelsedagstips:

Jan W (Nalle) var väl reseledare/platschef i filmen.

Passerade "ormträsk" idag, tyvärr blinkade jag så jag missade det :giggle:
Han är verkligen en legend här i byn (egen staty och allt)
Var han som sa åt min farsa i slutet av 70-talet att köpa riktiga skidor åt "grabben" istället för de gula miniskidorna jag kämpade med i potatisbacken
(han var aktiv i lokala skidklubben).
Blev mina första "riktiga" lagg ( Tua - Turbo🤙).
Farsan tycket de lät skitfräckt men jag blev rejält sne då det inte var något hett märke direkt.
Byttes bort ganska omg.....

Jan W (Nalle) var väl reseledare/platschef i filmen.
Under några år bodde vi i samma område och hade hund båda två. Som uppväxt på filmen blev jag skapligt starstruck varje gång vi träffades. Väldigt trevlig och sympatisk men också väldigt underhållande när han gick omkring i området och repeterade manus högt med stora lurar på huvudet. :)

Passerade "ormträsk" idag, tyvärr blinkade jag så jag missade det :giggle:
Han är verkligen en legend här i byn (egen staty och allt)
Var han som sa åt min farsa i slutet av 70-talet att köpa riktiga skidor åt "grabben" istället för de gula miniskidorna jag kämpade med i potatisbacken
(han var aktiv i lokala skidklubben).
Blev mina första "riktiga" lagg ( Tua - Turbo🤙).
Farsan tycket de lät skitfräckt men jag blev rejält sne då det inte var något hett märke direkt.
Byttes bort ganska omg.....
-Igenkänning på Tua där...! 🤣
Blev senare Tua som telisar på 90- talet - frivilligt, men då gällde andra spelregler.. 🤔

Besök historiska inspelnings-platser i Verbier från Snowroller och känn nostalgin flöda!

Som tillägg till den utmärkta Snowroller artikeln, har jag lagt in GPS taggade scener (för Verbier och omnejd) i Google Earth (webversionen). Klicka på länken nedan:
Google Earth - Snowroller locations

Det har behövts lite detektivarbete och spaning på plats. Men nu är det klarlagt var man kan finna annexet och i vilken backe direktör Jönsson skriker ”Tyngden på dalskidan, älskling!” osv, osv….

Besök historiska inspelnings-platser i Verbier från Snowroller och känn nostalgin flöda!

Som tillägg till den utmärkta Snowroller artikeln, har jag lagt in GPS taggade scener (för Verbier och omnejd) i Google Earth (webversionen). Klicka på länken nedan:

Det har behövts lite detektivarbete och spaning på plats. Men nu är det klarlagt var man kan finna annexet och i vilken backe direktör Jönsson skriker ”Tyngden på dalskidan, älskling!” osv, osv….
Vilket jobb! Imponerande.

Otroligt. Vilken kulturgärning! 🙂

Tillbaka
Topp