Mikael Sandgren
Medlem
Typ av utrustning för resa till HOKKAIDO
Vi skall åka till HOKKAIDO i januari och jag undrar vilken bredd på skidorna man skall välja.
Några tips?
Några tips?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är subjektivt kompisJag har kört två vändor i Hokkaido, ena gången på R2 122mm (192 cm) och andra gången ett par Völkl shiro 119mm (193 cm). Båda gångerna hade vi kanonförhållanden och båda gångerna funkade skidorna kanon även om shiron är vassare.
Kloka ord. Känns som du varit med förrJag har kört två vändor i Hokkaido, ena gången på R2 122mm (192 cm) och andra gången ett par Völkl shiro 119mm (193 cm). Båda gångerna hade vi kanonförhållanden och båda gångerna funkade skidorna kanon även om shiron är vassare. Troligen hade mina countdown 114mm (189 cm) funkat också. Personligen förstår jag inte denna totala breddrädsla som många verkar ha. Jag kör mina 114 mm countdown i pist och offpist 90% av tiden trots att jag har dedikerade skidor för i princip alla förhållanden. Inte optimalt men betydligt bättre i pist än en 95 mm skida är i offpist.
Köp ett par begagnade skidor mellan 115-120 mm med ordentlig rockerprofil men som inte är för mjuka och snåla inte på längden så kommer det bli kanon.
Får du torr snö vill du ha bredden, får du blöt snö vill du ha bredden och får du sol och snötorka vill du ha sake..
Fanns det breda (över 110 mm) och långa (över 185 cm) att hyra på plats?När jag var i Niseko var det en i vårt gäng som hyrde på plats. Han betalade mindre i hyra än vi andra fick betala för att ta med skidor på flyget.
Han bokade hemifrån så dom stod färdiga att hämta ut när vi kom fram.
Det finns nog. 2010 kom inte mina skidor fram och jag hyrde K2 Pontoons i 189 cm längd. Kontakta tex https://www.rhythmjapan.com/rentals/Fanns det breda (över 110 mm) och långa (över 185 cm) att hyra på plats?
Har inte hittat det själv, utan de offpist jag har hittat är som mest 95 mm och 178 cm långa. Dela gärna länk till det stället om du har möjlighet!
Tack detsamma. Löste vi enkellt.Glöm inte en bra rygga, typ BD Jetforce Pro.
Hoppas du slipper dra den i skarpt läge.
Står hos brodern och väntar på dig.
Tack för smidig affär!
Ha det gott i Japan ⛷
När jag var där omkring 2016 försvann mina skidor 4 dagar på flyget. Var INTE lätt att hitta hyrskidor för lössnö till någon som var längre än 165 cm. Hittade tillslut av en slump en svensk i en skiduthyrning som hittade ett par gamla bent chetler 192 cm i en bortglömd förvaringskontainer utanför. Kan ha ändrats sedan dess men jag hade absolut sett till att boka det i förväg.Fanns det breda (över 110 mm) och långa (över 185 cm) att hyra på plats?
Har inte hittat det själv, utan de offpist jag har hittat är som mest 95 mm och 178 cm långa. Dela gärna länk till det stället om du har möjlighet!
Hej hej.Har ett par salomon rocker2 122. 192cm monterade med dynafit ft12. Perfekt japowuppsättning. Stått och dammat några år sen det kom barn in i matchen.
Kan släppa dem för en billig penning.