Line Sakana+montering av bindning

Pozter

Medlem
Hej! la en beställning på ett par line sakana nyss och skulle gärna vilja ha lite input på vart folk rekommenderar att montera bindningarna.

Är det en dum ide att leta efter tex en griffon demo bindning så man kan ställa lite själv hur man vill ha det?

Tacksam för svar!

Mvh Andreas

Jag har åkt en del på sakana och skulle inte säga att den ska köras från någon annanstans än där den är rekommenderad. Jag tycker att den är byggd för att leka runt med i svängar och det gör den bäst från rekommenderat. Skulle du flytta fram bindningen så blir ju skidan såklart lite mer balanserad i typ luften men du vinner nog faktiskt inget annat på det. Därmed hade jag även gått för en icke-demo bindning för att utnyttja den relativt mjuka och svängglada konstruktionen till absolut max!

Jag har åkt en del på sakana och skulle inte säga att den ska köras från någon annanstans än där den är rekommenderad. Jag tycker att den är byggd för att leka runt med i svängar och det gör den bäst från rekommenderat. Skulle du flytta fram bindningen så blir ju skidan såklart lite mer balanserad i typ luften men du vinner nog faktiskt inget annat på det. Därmed hade jag även gått för en icke-demo bindning för att utnyttja den relativt mjuka och svängglada konstruktionen till absolut max!
Okej! Tack så hemskt mycket för denna input! Då monterat jag på rekommenderat! Och flyttar över mina pivot till dessa!

Återigen tack så mycket!

Tillbaka
Topp