Snödjup, snöbrist?
Det hävdas i media att snöförhållandena i Alperna blir drastiskt sämre och sämre, men det sägs som en del av deras klimatpropaganda, så det går inte att lita på sanningshalten. Viss försämring tycker jag mig ha upplevt, men den är anekdotiskt.
För att veta hur allvarligt det är skulle jag vilja ha historisk statistik.
Aktuella snörapporter finns tillgängliga, och de är ju allra mest användbara när man ska välja resort, men jag funderar på om jag ska köpa mig en lägenhet någonstans. Innan dess vill jag gärna se hur snödjupet utvecklar sig över längre tid.
Vet ni var sådan statistik finns? Länka gärna.
Ni får gärna även svara med allmänna kommentarer kring snöförhållanden. Upplever ni stor försämring? Var har förhållanden försämrats mest, och var har snöförhållanden förbättrats alternativt försämrats minst?
Med vänlig hälsning, Henrik
För att veta hur allvarligt det är skulle jag vilja ha historisk statistik.
Aktuella snörapporter finns tillgängliga, och de är ju allra mest användbara när man ska välja resort, men jag funderar på om jag ska köpa mig en lägenhet någonstans. Innan dess vill jag gärna se hur snödjupet utvecklar sig över längre tid.
Vet ni var sådan statistik finns? Länka gärna.
Ni får gärna även svara med allmänna kommentarer kring snöförhållanden. Upplever ni stor försämring? Var har förhållanden försämrats mest, och var har snöförhållanden förbättrats alternativt försämrats minst?
Med vänlig hälsning, Henrik