Säsonga utomlands (Morzine) eller Sverige?

mimmimus

Medlem
Tja!

Ska man säsonga utomlands eller i Sverige? Har fått ett jobberbjudande i Morzine i Frankrike. Tjänsten är på 40% och bara på helger, så plånkan skriker ju lite. Funderar på att söka ett till jobb, är det lätt att få på plats?

Sedan är det boendet där jag kommer dela rum med en person, samt chalet med ca 18 pers. Erfarenheter av detta? Är det jobbigt eller vänjer man sig?

Har inte fått något jobb i svenska fjällen än, men funderar på att ta detta istället.

PEACE OUT skidåkare :P

Morzine är fantastiskt (trots den låga åkhöjden).

Har du 40% jobb, får du garanterat mer jobb (om du vill)

Bo i kollektiv kan vara en upplevelse: skräck för vissa och en oförglömlig säsong för andra; beror mycket på hur du är som person (och vilka du delar boende med).

Svenska fjällen skriker efter folk så jag borde kanske rekommenda det. Men om du känner efter och vågar, så vet du svaret 😘

Litet OT men om man hittar rimligt boende så är alltså Morzine värt en skidvecka? Har annars hört att det mest är en plats för engelsmän med för mycket pengar? Kanske var det mest ett uttryck för missunnsam avundsjuka?

Senast ändrad:
Litet OT men om man hittar rimligt boende så är alltså Morzine värt en skidvecka? Har annars hört att det mest är en plats för engelsmän med för mycket pengar? Kanske var det mest ett uttryck för missunnsam avundsjuka?
Absolut! Det är Peffe Brzinskis favorit ort (eller en av dem i alla fall). För den som känner till Peffe säger det en del....

För egen del var det nästan 30 år sedan jag var där. Hade en betydligt äldre älskarinna som drev en pensionat i den mysiga byn (ett sådant arrangemang är en del av den Franska kulturen - bra för unga säsongare att känna till).

Skidåkningen är enorm, man alltid kommer ner till en ny, pittoresk by. Förvånansvärt bra offpist trots låg åkhöjd.
Alla coola polers drar ju till närbelägna Verpan eller Cham så det är lite konkurrens om pudret. Fin skogsåkning

....så det är lite konkurrens om pudret. Fin skogsåkning

Så du menar att Algernon Wickham-Twistleton-Ffykes ännu inte lärt sig åka vare sig puder eller skog?? :)

1694761202217.png

Tja!

Ska man säsonga utomlands eller i Sverige? Har fått ett jobberbjudande i Morzine i Frankrike. Tjänsten är på 40% och bara på helger, så plånkan skriker ju lite. Funderar på att söka ett till jobb, är det lätt att få på plats?

Sedan är det boendet där jag kommer dela rum med en person, samt chalet med ca 18 pers. Erfarenheter av detta? Är det jobbigt eller vänjer man sig?

Har inte fått något jobb i svenska fjällen än, men funderar på att ta detta istället.

PEACE OUT skidåkare :P
Tjena,

Jag och en kompis har ett boende på G över Morzine, påväg upp till Avoriaz.

Vi både är 23 år och det är en stuga på 8 pers, grym utsikt och rimligt pris.

Hör av dig om det vore intressant, vi kikar i skrivande stund på några andra boenden på andra orter också så ingenting är spikat!😊

Tillbaka
Topp