Movement fly 105

Hugobergmn

Medlem
Movement fly 105
Tjabba, är påväg att köpa ett par movement fly 105 men skulle vilja veta vad folk tycker om skidan. Hur fungerar de i pisten? Ska på med en shift bindning och ha en skida för allt. Hur fungerar de med rockern vid de hårdare dagarna? Tacksam för svar

Movement fly 105
Jag har ett par (Movement Fly2 på 184cm) som jag inte hunnit testa ännu. Jag monterade på ett par Tyrolia Attack på dem. De har rätt saftig rocker även bak och bindningens rekommenderade plats är antingen helt twintip alt 4,5 cm bakom. Ävne jag skulle vara intresserad att höra någons erfarenheter av dem. Till vardags åker jag på ett par Enforcer 100 och kanske kan detta vara en mer lekfull skida som passar vid mjuka dagar då det knappt blir någon åkning i pist.

Movement fly 105
Jag har ett par (Movement Fly2 på 184cm) som jag inte hunnit testa ännu. Jag monterade på ett par Tyrolia Attack på dem. De har rätt saftig rocker även bak och bindningens rekommenderade plats är antingen helt twintip alt 4,5 cm bakom. Ävne jag skulle vara intresserad att höra någons erfarenheter av dem. Till vardags åker jag på ett par Enforcer 100 och kanske kan detta vara en mer lekfull skida som passar vid mjuka dagar då det knappt blir någon åkning i pist.
Du får lämna ett omdöme efter du åkt på dom. Vilken längd har du köpt och hur lång är du?

Movement fly 105
Införskaffade mig också ett par movement fly 2 105 nyligen men har inte hunnit testa dem. Flexen känns dock ganska mjuk när jag känner på den vilket tillsammans med rockern får mig att tro att det inte direkt är några pistlagg ;)
Tänkte precis som GTS-charger mer ha de när jag inte har kör min Minbender 108, alltså som lek-skidor i park, träd och allmän runtlallning. Dock skeptisk till allmountain-potentialen i dem när underlagen hårdnar till.

Movement fly 105
Införskaffade mig också ett par movement fly 2 105 nyligen men har inte hunnit testa dem. Flexen känns dock ganska mjuk när jag känner på den vilket tillsammans med rockern får mig att tro att det inte direkt är några pistlagg ;)
Tänkte precis som GTS-charger mer ha de när jag inte har kör min Minbender 108, alltså som lek-skidor i park, träd och allmän runtlallning. Dock skeptisk till allmountain-potentialen i dem när underlagen hårdnar till.
Hur lång är du och vilken längd köpte du?

Movement fly 105
Får nog ge upp idén med dessa skidor. Jag är 190 så de kommer definitivt kännas ännu kortare för mig med rockern. Får blir ett par bents 110 istället…
Känns definitivt som ett säkrare kort iaf, svårt att hitta särskilt mycket info om fem online. Dessutom typ parkskidor från början läste jag någonstans, tror mer på bent som allmountain

Movement fly 105
Har ett par fly 105 (184långa) från förra året med en jester 16 bindning på om någon skulle vara intresserad av att köpa!

Movement fly 105
Jag har kört på ett par kore 111 191 långa i två vintrar så ville testa nått lite smalare och lekfullare meen kan inte riktigt säga att dom var det jag letade efter. Kan samtidigt inte säga att jag har gett dem en riktig chans utan bytte tillbaka till koren efter några dagar bara. Är själv 186cm och 85kg så hade velat att dom var lite längre

Movement fly 105
Testade mina fly 105 idag när Romme öppnade. Körde första halvan av dagen på Enforcer 100 och bytte sen. Överlag fina och mjuka förhållanden så här i början av säsongen. Åkte endast i pist.

Gillade Movement skidorna, de är väldigt förlåtande och flyter direkt upp över vilket puckel eller snöhög som helst. De känns dock att de har en vidare radie i en jämförelse med Enforcers 19m vs 17 men de har ändå ett imponerande kantgrepp. På mina Enforcers kan jag köra "kortsväng" om jag vill men det kunde jag inte mäkta med här... men det kan man ju nästan inte räkna med på en så rejäl skida. Jag tror att jag kommer att använda dem främst till fören och tillfällen där det är riktigt mjukt och läge för pistnära lössnö-åkning.

Tillbaka
Topp