köpråd allmountain /pistbräda

rickardnr1

Medlem
Halloj, och ursäkta för ännu en köprådstråd. Jag har försökt söka lite på forumet och inte riktigt kännt mig bekväm med liknande trådar då jag inte ser mig som likvärdig åkare med de som skrivit innan.

Så vem är jag? jo en som åkt snowboard i drygt 20år. verkligen ingen bra åkare för det, för räknar man i tid med en vecka/år så fattar ni själva att 20år egentligen inte betyder särskilt mycket erfarenhet men kärleken till åkningen är oslagbar fortfarande.

Åkning blir nästan bara pist i dess vanliga former nygjord till sönderåkt, möjligtvis pist med nysnö i som är de närmsta puder jag lär hamna i 🤣.

jag vet egentligen inte om jag ens behöver ny bräda men min gamla ride havoc från 2008 tror jag ändå att jag växt ur och bindningarna börjar bli vissna.

jag gillar att åka fort å försöker få lite carving på de efter va de svenska backarna erbjuder, finns en gnutta nysnö är det såklart fantastiskt att åka ner i men för det mesta blir det att stöka i pisten bland folk å kanske småhoppa på vallar men mer hopp än så är jag inte helt bekväm med än.

Jag är 187, ca 90kg. 46 i skor.

Jag kommer köpa både bräda, bindningar och boots då allt är lika gammalt.

jag har sneglat en del på stranda cheater 170wide, nån korua då dessa har en rätt tydlig beskrivning. sen finns ju såklart de större fabrikaten med 100 olika brädor för samma ändamål som bara förvirrar mig. snurrade in på jones flagship med men som sagt, jag har egentligen ingen aning om de är rätt brädor och lägga den summan utan att ha möjlighet att prova kräver lite mer forskning på de😊

en ytterligare aspekt främst när de gäller val av bindningar är att man numera åker med barn så de blir å koppla loss sig mer än man kanske önskar, de bindningarna jag har idag är de väl egentligen inte några problem förutom att kanske step in/on kanske hade vart drömmen om de som har de kan rekommendera de.
budget lär nog kanske landa runt 10 exkl. boots för de kanske man får köpa så de passar bindningarna när man väl har dem. stranda säljer några bindningar ihop med cheatern som ser najs ut men utseendet är nog det enda jag kan uttala mig om🤣. så va har ni för råd till en vilsen själ 😁

hela inlägget kanske är förvirrat så fråga gärna, tyck å ge råd.🤙🤙

Jag kan rekommendera Korua Tranny Finder, väldigt kul och lättåkt bräda. Carvar jättefint och flyter som en kork i puder. Kräver väldigt lite ansträngning och känns lugn och stabil, tidigare hade jag en bräda som var vass och aggressiv men Koruan passar mig mycket bättre. Surfkänslan är påtaglig. Kör med Fluxx TT bindningar, passar bra ihop med brädan, lagom styva och ger fin brädkontakt och känsla.

Jag kan rekommendera Korua Tranny Finder, väldigt kul och lättåkt bräda. Carvar jättefint och flyter som en kork i puder. Kräver väldigt lite ansträngning och känns lugn och stabil, tidigare hade jag en bräda som var vass och aggressiv men Koruan passar mig mycket bättre. Surfkänslan är påtaglig. Kör med Fluxx TT bindningar, passar bra ihop med brädan, lagom styva och ger fin brädkontakt och känsla.
kul! De är nog den koruan jag kikat på. surfkänsla är ju riktigt trevligt. eftersom jag åker så lite med långt emellan är de skönt med en bräda som hjälper till lite där tekniken kanske inte räcker. va kör du för bindningar?

kul! De är nog den koruan jag kikat på. surfkänsla är ju riktigt trevligt. eftersom jag åker så lite med långt emellan är de skönt med en bräda som hjälper till lite där tekniken kanske inte räcker. va kör du för bindningar?
Fluxx TT, som jag skrev... 😀

De är medelstyva och ger mycket brädkontakt. Hittade billigt, mest därför jag köpte men blev väldigt nöjd!

Observera att det inte är en bra bräda om du kör mkt switch, ganska kort och låg bakände. Men det var väldigt lätt att vänja sig vid brädan trots att det var stor skillnad på den och min gamla.

Kan verkligen rekommendera Korua med, jag kör en Café Racer som är lite mer carving/puder inriktad än vad du beskriver men har testat Tranny Finder och Pencil med och de är alla fantastiska.

kul att ni båda verkar nöjda med korua. café racern har riktigt häftig form. De hade vart kul att lära sig sådär djup carving som många verkar köra å inte minst surfkänslan med det. det verkar inte vara någon enorm skillnad mellan transition finder vs cafe racer även om formen skiljer mycket . önskan är ju mer åt carvingen men transition finder verkar ju inte ha några dåliga egenskaper på de heller. vilken av dem kan tänkas ge mest utveckling av åkning utan att känna att det blir övermäktigt att hantera. Hur står de sig i en uppåkt familjebacke i sälen 🤣

Har kört en Jones (Carbon) Flagship sen 14/15. Älskar den. Mycket styv och ett klart steg upp från Svensson-allmountain bräda. Fick en nytändning i åkningen och utvecklades en hel del när jag skaffade den. Just min har väl börjat ge med sig lite (kanter, styvhet, fått lite belagskador av åkning utanför osv) och har väl sneglat lite på om jag bara ska plocka upp en ny vanlig flagship (trätopp) då carbon dragit iväg mycket i pris.

Men.. den är styv och den behöver piskas hårt, då får man sjukt grepp, inga problem att piska på hårt, snabbt och ändå hämta snö från backen med händerna i svängarna (: Orkar man inte driva den så blir det en knepigare bräda att åka. Är sjukt fartstabil och man slipper fartvibrationer från brädan långt högre upp i hastighet än annat jag åkt :).

Har kört en Jones (Carbon) Flagship sen 14/15. Älskar den. Mycket styv och ett klart steg upp från Svensson-allmountain bräda. Fick en nytändning i åkningen och utvecklades en hel del när jag skaffade den. Just min har väl börjat ge med sig lite (kanter, styvhet, fått lite belagskador av åkning utanför osv) och har väl sneglat lite på om jag bara ska plocka upp en ny vanlig flagship (trätopp) då carbon dragit iväg mycket i pris.

Men.. den är styv och den behöver piskas hårt, då får man sjukt grepp, inga problem att piska på hårt, snabbt och ändå hämta snö från backen med händerna i svängarna :) Orkar man inte driva den så blir det en knepigare bräda att åka. Är sjukt fartstabil och man slipper fartvibrationer från brädan långt högre upp i hastighet än annat jag åkt :).
härligt att få in lite åsikter om Flagship med. Jag vågade inte riktigt tro på den just för folk skriver att den är styv och kräver mycket, det är såklart individuellt och benen är nog rätt ok tränade så skulle kanske inte uppleva det som ett problem som du skriver det. för min del blir det inte heller heldagsåkningar i en vecka eller två än så jag lär hinna känna in en bräda tills de blir aktuellt med mer intensiv åkning. Kan tänka mig att brädor med kol i dragit iväg , cyklar å vindsurfar å där märks det med.

Den är grym i och utanför pist, om du gillar att åka fort på puder och pist. Vill du göra butters eller hänga i parken, välj något annat (:

känns inte som jag vart så ut och cyklat ändå med de ni föreslagit och erfarat.

- korua cafe racer 159cm?
- korua transition finder 157cm?
- jones flagship, 162/165wide?
- stranda cheater 170w.(fått rekommendation av Mats på stranda men de må va lite partiskt😊)

fler förslag tas gärna emot även om de kanske blir svårare att välja. Vad tror ni är lämpligast eller är de ta en, anpassa sig å njut, känns som vilken jag än väljer kommer bli en helt ny upplevelse mot mn nuvarande bräda

Börja i rätt ende med skor först. Hur tråkigt och jobbigt det än är så finns det inget som är viktigare. Rekommenderar att mäta dina fötter och gå efter fotstorlek och inte skostorlek.
Behöver du hjälp hur du ska mäta så skicka ett PM.
Pröva så många som du bara kan och köp dom som passar bäst.

Märks att Korua och Jones har lyckats med marknadsföringen till gubbar med pengar då dom alltid nämns i liknande trådar. Väntar bara på Orca ska nämnas också.

Har ägt:
Tranny Finder 157(Transition är den uppdaterade) tyckte den var lite livlös och kom inte riktigt överens med den. Var då minst 10kg tyngre än dig när jag ägde den men också fyra storlekar mindre skor.

Pencil plufs 164 trots näst intill samma bräda som TF 157 förutom annan nos och stjärt är plufs versionerna helt annorlunda mot dom klassiska. Väldigt lätta och snärtiga men inte styvare även om det verkar så. Riktiga solskensbrädor för fin snö. Inget jag gillade att åka på när det var uppkört och isigt.

Åkt på:
Stranda Descender 161. Var helt magisk i kass försäsongssnö i Lindvallen på en testhelg för något år sedan. Helt klart ett köp om jag inte hade för många brädor.
162W/166W borde passa dig och köpa något från Mats är bättre/roligare än hycklaren Jones.

Tur Buteo 162. Helt värdelös i låga farter eller att slöåka på men väl på kant i fart är den likt ett godståg. Desto snabbare desto bättre. Lämnar allt bakom sig. Glöm att du hade barn, vänner och räkningar.
Har en 157 som är mer behändig och älskar men kanske lite för smal för dig.

Tur Pluv 159. Styv och aggressiv version av en "vanlig" bräda. 164 är i din storlek.

Övriga rekommendationer:
Stranda Biru 157
United Shapes Transmission 159

@snowdaddy @Schoobang kanske har något att tillägga?

ah så jag börjar i fel ände egentligen. Jag trodde de skulle vara lättare å hitta boots när man har bindningar å bräda. Har inte alls fördjupat mig i boots av den anledningen. visst de är lika viktig part men jag är så van vid att de alltid blir en kompromiss när man har stora fötter för de finns inget utbud att få tag i. jo jones mfl har helt klart nått ut bra men många verkar ju samtidigt nöjda med och hade de vart skit hade de snart vart kört med tanke på hur saker sprids nu för tiden.

stranda biru och makrillen verkar het på tapeten vad man får upp i reklamen mellan allt man söker, gör mig inte klokare direkt🤣.

tips på boots tas med emot då haha🤙🤙

Ja börja med boots!

Jag är en stranda fanboy. Jag åkte tidigare på en Jones flagship av senaste modell men tyckte den var lite tråkig i pisten. Testade stranda descender förra säsongen och blev hooked och bytte. Strandan är lika bra som flagship när det är stökigt, men roligare att carva med.

Sen äger jag en stranda cheater också. Det är en helt magisk bräda! Men kräver att du har fler brädor. Jag brukar köra den en timme eller två på morgonen i fina tomma pister innan barnen vaknat. Sen byter jag. Den går inte leka med. Dedikerad softboot carver. Överlägsen till exempel korua TF för ändamålet men inte alls lika mångsidig.

mina rekommendationer:
Stranda Shorty, alternativt descender eller biru
Korua, Tur och United shapes gör genomgående fina brädor lämpade för ändamålet. Har ägt två korua men har bara provkört några tur och United.
+en joker som jag gillar att åka på men inte gillar märket pga skidmärke: K2 excavator

Vad gäller boots så är det en jävla soppa att hitta rätt om man har kinkiga fötter. Rätt storlek (tajta!) och passform är viktigast. Formgjutna iläggssulor är guds gåva till snowboardåkaren - hade alltid ont i fötterna första timmen innan jag skaffade sånna.

sen är det svårt att veta om en boot är bra genom att bara testa i affären. Så här ser det ut hemma hos mig just nu…:
1701636623962.jpeg

behöver nån dag eller två på snö med respektive boot för att utvärdera.

har kikat lite på vad de lokala affärerna har i utbud för att kunna prova men de är lite skralt som jag misstänkte när man har stora fötter. bör jag leta efter medium eller stiff I hårdhet på boots efter min åkstil? lagom är bäst? medium? junkyard I Trollhättan är närmsta butik ca 1timme bort och de verkar bara vara vans aura pro som finns i större storlek som jag tror är medium.aura pro verkar dessutom ha formbar innersula å boa. på nätet bland svenska butiker finns ju K2 och Burton i storlek. formbara innersulor kommer jag försöka ha för att underlätta processen. boa känns med som ett måste efter all år med snöre man svurit över.

är step on eller flow så smidigt som de låter? blir de för mjukt? Har ni provat?

ah så jag börjar i fel ände egentligen. Jag trodde de skulle vara lättare å hitta boots när man har bindningar å bräda. Har inte alls fördjupat mig i boots av den anledningen. visst de är lika viktig part men jag är så van vid att de alltid blir en kompromiss när man har stora fötter för de finns inget utbud att få tag i. jo jones mfl har helt klart nått ut bra men många verkar ju samtidigt nöjda med och hade de vart skit hade de snart vart kört med tanke på hur saker sprids nu för tiden.

stranda biru och makrillen verkar het på tapeten vad man får upp i reklamen mellan allt man söker, gör mig inte klokare direkt🤣.

tips på boots tas med emot då haha🤙🤙
Att ge råd om vilka pjäxor som du ska köpa är helt värdelöst utan du måste prova dig fram. Vad som passar mig eller någon annan kanske inte funkar för dig. Allas fötter är olika och därför är det bra att mäta fötterna så man har något att utgå ifrån.
Kan hjälpa till hur du mäter för bästa resultat.
Är ganska säker på att du skulle kunna gå ner minst en storlek mot dina vanliga skor.
Ska sitta som pjäxor och inte gympadojor, speciellt om du vill åka fort och aggressivt.

Att ge råd om vilka pjäxor som du ska köpa är helt värdelöst utan du måste prova dig fram. Vad som passar mig eller någon annan kanske inte funkar för dig. Allas fötter är olika och därför är det bra att mäta fötterna så man har något att utgå ifrån.
Kan hjälpa till hur du mäter för bästa resultat.
Är ganska säker på att du skulle kunna gå ner minst en storlek mot dina vanliga skor.
Ska sitta som pjäxor och inte gympadojor, speciellt om du vill åka fort och aggressivt.
nä råd om specifika modeller efter andras erfarenheter är såkalart svårt att jämföra med utan jag tar med mig tips om formbar sula och prova vilket jag kommer göra även om jag tyvärr bara verkar kunna prova typ en modell så jag kommer bara kunna jämföra mot de 15 år gamla jag har idag. I bästa fall kanske de går att klämma på 45 men allt större är väldigt få i lager. Min undran är främst vilken styvheten jag ska kolla efter, medium eller styvare samt om erfarenheter av step o eller Flow och så med åtanke på förutsättningar och erfarenheter

Styvhet på boots är väl också delvis en fråga om preferens, men med tanke på brädorna som rekommenderas här så skulle jag föredra styvare boots typ rating 7-9.

vad gäller storlek så mät foten och utgå från mondo (mm eller cm) storleken. Utgå från att du ska ha närmst storleken uppåt. Antar att 46 är typ 310mm. Är dina fötter verkligen så länga? Jag gick ner en hel storlek efter att ha läst lite guider. Tårna ska toucha framtill men inte vara böjda i åkposition typ osv. Finns massor att läsa

@Schoobang @unsuspected Har ni provåkt Stranda Biru? Hur styv är den? Ser ju rackarns fin ut men är rädd att jag kommer tycka att den är för mjuk.

I övrigt instämmer jag med vad som tipsats om och framför allt att börja med att hitta bra skor. Bra skor ska sitta tight (men inte nödvändigtvis över tårna).

Jag bytte upp mig till en Capita Mercury när jag började carva och åka lite snabbare. Stabil bräda i höga farter och betydligt bättre att carva med.

Boots är som sagt så jävla individuellt men jag är jävligt nöjd med mina Vans Infuse som går att variera styvhet på.

@Schoobang @unsuspected Har ni provåkt Stranda Biru? Hur styv är den? Ser ju rackarns fin ut men är rädd att jag kommer tycka att den är för mjuk.

I övrigt instämmer jag med vad som tipsats om och framför allt att börja med att hitta bra skor. Bra skor ska sitta tight (men inte nödvändigtvis över tårna).
Jag har testat Biru i både 154 och 157. Jag väger 80kg och hade valt 154 om jag skulle köpa. 157 upplevde jag som rejält köttig och stabil i uppkörd pist men inte speciellt lekfull. Även 154 känns styvare och stabilare än tex min K2 party platter 152. Birun är framförallt styvare i tailen och mkt stabilare i fart.

Strandas rating av styvhet på 7/10 känns korrekt.

Stort tack för det beskrivande svaret, det var precis lekfull vs stabil som jag undrade över. Låter som att Biru 157 är för mig :love:

sådär! tog mig ner till götet å kikade in hos Standtall , en trevlig liten butik där jag fick provat boots. slutade med att par nitro team tls boots i storlek 47 1/3. (Ja de va de största han hade i butiken😂). Fick tips om brädan nitro magnum av säljaren I butiken så den hamnar med i listan på alternativ . så vad är nästa steg, bindningar eller bräda? Jag provade nidecer spermatic bindningen som verkade klart spännande. deras xl modell ska ju funka upp till 49 men de va inte helt smärtfritt i affären med 47or. sen misstänker jag att lite snö och kyla gör friktionen mer smärtfri samt att man kanske brötar i dem mer när det är ens egna.

spännande förslag med hovercraft! ser man brädan och de första man läser på jones sida säger de ju helt annat än min åkning men efter några reviews från div sidor verkar den ju kunna vara duglig även i pist. Har smält in dagens test av nidecer bindningar å för den ringa slanten av 5papp och ny teknik kommer jag med min lilla åkning nog gå mot ett annat alternativ . Kompisen som alltid kört flow hyllar sina Flow fuse. ptja jag har ju inte provat och flow har ju trots allt funnits lääänge. Är de fortfarande två läger om flow som de va förr? känns riktigt kul att 1/3 av kittet är landat iaf😊.

Jag hade ett par Flow för länge sedan. De var stadiga, bekväma och väldigt enkla att komma i oxå. Tyvärr var det en rejäl kloss till bindning som när man provat en del annat och tänker såhär i efterhand inte gav den bästa brädkontakten.

De har säkert utvecklat allt på bindningen sedan dess så jag skulle inte vara rädd att prova.

sådär! tog mig ner till götet å kikade in hos Standtall , en trevlig liten butik där jag fick provat boots. slutade med att par nitro team tls boots i storlek 47 1/3. (Ja de va de största han hade i butiken😂). Fick tips om brädan nitro magnum av säljaren I butiken så den hamnar med i listan på alternativ . så vad är nästa steg, bindningar eller bräda? Jag provade nidecer spermatic bindningen som verkade klart spännande. deras xl modell ska ju funka upp till 49 men de va inte helt smärtfritt i affären med 47or. sen misstänker jag att lite snö och kyla gör friktionen mer smärtfri samt att man kanske brötar i dem mer när det är ens egna.
Är ganska övertygad om att du köpte minst en storlek för stora pjäxor. Ge det en vecka så har dom packat ut upp till en stolek och du kommer att behöva spänna bindningarna hårdare för att sitta fast ordentligt och du kommer få en sopig känsla.
Precis som @Schoobang kunde jag gå ner en hel storlek efter jag mätte mina fötter.
Det är upp till dig hur du vill att dom ska sitta.

Jag älskar killarna på Standtall och dom gör ett fantastiskt jobb för brädåkning men deras expertis i rätt storlek i skor är tveksam.

Du kommer behöva minst en Magnum 171 eller något bredare för att inte ta i med fötterna.

Pjäxor-bindningar-bräda.

Tyvärr inte och kommer isåfall bli nästa säsong.

vi provade en del modeller och storlekar, hade visserligen inte dedikerade strumpor på utan tunnare strumpor. Jag antar det även skiljer mellan tillverkare med kan jag tro(31.5cm iaf). mina gamla Burton är 46 och har visserligen funkat men tån petar nästa igenom innerskon nu.

ska känna in dem några kvällar framöver för att va helt säker men jag lär få köras wide på vilken bräda jag än väljer.

har nog bestämt mig för Flow fusion bindningar men om mn sk ha svarta eller vita vet jag inte än( lutar väl åt svarta ).

ju mer jag googler, kollar youtube osv destå mer brädor dyker upp som är häftiga och som säkert funkar bra. capita mercury som någon tipsa om verka trevlig men även deras snowboard of death .

Egentligen kanske man bara ska köpa en magnum tills barnen växt till sig å man får mer tid att åka som man vill och tills dess lär sig känna in nyare brädor och förfina min åkning efter dagens brädor men med bra boots å bindningar?(ett jäkligt tråkigt förslag enlig mig men kanske mest realistiskt)

har fortsatt mitt sökande och försöker utesluta en del modeller som kanske inte riktigt funkar, I alla fall vad jag som okunnig tror. Jag vill nog ha en bräda 165-170cm så tex capita mercy faller ifrån som bara finns till 161 om jag inte minns fel. Hur som helst så står jag mellan
- capita black snowboard of death 169w
- stranda cheater 170w
- Burton hometown hero 165w

Det här är ju helt och hållet en chansning eftersom de har helt olika karaktärer och jag inte kan prova dem. Jag får helt enkelt anpassa mig efter brädan och bygga efter den då det lär vara så stor skillnad mot de jag har idag ändå.

stranda shorty kanske är en bättre lämpad bräda än cheater? 164wide eller 169 finns den i. Hur ska man tänka kring längden? Hur stor skillnad är demellan säg 165 och 170cm på brädorna?

Lite nyfiken på varför du vill ha en så lång bräda?
bra frågas, fått rekommendationer från både vänner och säljare att ha runt 165-170. det är väl lättare å hanteras en kortare men en längre har väl många andra egenskaper med längre kontaktyta osv. Men vad vet jag som inte provat annat än min gamla. ni som har nyare fräsha har ju svaret 😊

stranda shorty kanske är en bättre lämpad bräda än cheater? 164wide eller 169 finns den i. Hur ska man tänka kring längden? Hur stor skillnad är demellan säg 165 och 170cm på brädorna?

Ja absolut. Shorty är mkt mer mångsidig. Jag äger båda och skulle aldrig välja cheatern som enda bräda.

Shorty 164w ska du ha isf. 169an är inte wide

Halloj, och ursäkta för ännu en köprådstråd. Jag har försökt söka lite på forumet och inte riktigt kännt mig bekväm med liknande trådar då jag inte ser mig som likvärdig åkare med de som skrivit innan.

Så vem är jag? jo en som åkt snowboard i drygt 20år. verkligen ingen bra åkare för det, för räknar man i tid med en vecka/år så fattar ni själva att 20år egentligen inte betyder särskilt mycket erfarenhet men kärleken till åkningen är oslagbar fortfarande.

Åkning blir nästan bara pist i dess vanliga former nygjord till sönderåkt, möjligtvis pist med nysnö i som är de närmsta puder jag lär hamna i 🤣.

jag vet egentligen inte om jag ens behöver ny bräda men min gamla ride havoc från 2008 tror jag ändå att jag växt ur och bindningarna börjar bli vissna.

jag gillar att åka fort å försöker få lite carving på de efter va de svenska backarna erbjuder, finns en gnutta nysnö är det såklart fantastiskt att åka ner i men för det mesta blir det att stöka i pisten bland folk å kanske småhoppa på vallar men mer hopp än så är jag inte helt bekväm med än.

Jag är 187, ca 90kg. 46 i skor.

Jag kommer köpa både bräda, bindningar och boots då allt är lika gammalt.

jag har sneglat en del på stranda cheater 170wide, nån korua då dessa har en rätt tydlig beskrivning. sen finns ju såklart de större fabrikaten med 100 olika brädor för samma ändamål som bara förvirrar mig. snurrade in på jones flagship med men som sagt, jag har egentligen ingen aning om de är rätt brädor och lägga den summan utan att ha möjlighet att prova kräver lite mer forskning på de😊

en ytterligare aspekt främst när de gäller val av bindningar är att man numera åker med barn så de blir å koppla loss sig mer än man kanske önskar, de bindningarna jag har idag är de väl egentligen inte några problem förutom att kanske step in/on kanske hade vart drömmen om de som har de kan rekommendera de.
budget lär nog kanske landa runt 10 exkl. boots för de kanske man får köpa så de passar bindningarna när man väl har dem. stranda säljer några bindningar ihop med cheatern som ser najs ut men utseendet är nog det enda jag kan uttala mig om🤣. så va har ni för råd till en vilsen själ 😁

hela inlägget kanske är förvirrat så fråga gärna, tyck å ge råd.🤙🤙
Sjukt nöjd med min Yes Optimistic 157 med Flow NX2 Carbon och Burton Ion (jag är 177/80 mondo 27,5). Kör företrädesvis snabbt på kant och 90% åt ett håll, men tar mig gärna utanför pisten när förhållandena tillåter. Min är en 20/21 och det sägs att den är mjukare i flexen nu och lite mindre camber profil. Största storlek på den är dock 161 och kanske kan bli problem med heal/toe drag om du har för stora boots,."

Snödjup

Tillbaka
Topp