[Artikel] Grymma Afterski-låtar

Redaktionen

Aktiv medlem
shutterstock_1346121716-1000x667.jpg

Afterski och skidåkning går nästan hand i hand, men vad vore afterski utan den rätta musiken? Vi har sammanställt en spellista med vad vi tycker är de bästa afterski-låtarna.

Läs hela artikeln:

får väl bara konstateras att låterna skiljer nog, bortsett från vissa klassiker, rätt mycket från land till land

Tack, hade just fått bort den j-a ”Life is life” från min skalle… 😂 Den var ok de flesta 50 gångerna, nu är den en ren plåga.

Och så missade ni denna klassiker!

Den här brukar få en del sneda leenden

Också populär fast för mer rätta anledningar, om än ingen allsångslåt

Tacka vet jag när Trubaduren i Kittel för många år sen spelade önskelåtar och en något överförfriskad man, vi kan kalla honom ”Christian” önskade en dänga med kära Errol. Då jävlar blev det allsång om både Marie och Mats Olsson.
Seven nation army vill jag minnas att jag hört för många gånger på bygget.

....jag har den här som signerad singel! Tycker den passar bra på afterski. Pomsi pomsi.

Där bakom Pedro Hietanen spelar syntetisatorna. Härifrån, fött i Jaala, där jag brukar fiska, och min morsas gamla elev (i svenska språket i Kouvola Lyceum). jätteskicklig gubbe, dog just för några veckor sedan.

P.S. Det här är för mr @PisteCarver och hans discokvällar. Schon heute nacht!

Senast ändrad:
Beklagar Pedro. Var det han som kallade sig Wittgenstein? Genialt, och med den där tyska versionen onekligen ännu bättre som After-Ski. :)

Tillbaka
Topp