Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Några fettspår kan jag inte se överhuvudtaget, fan.. trodde Intersport kunde sin grejVänd på ett finger och dra nagelspetsen i en s-form längs belaget en bit. Blir det ett typ ”fettspår” av det är skidan vallad. Om det inte syns något är skidan inte vallad.
Har du åkt på skidan går det inte att kolla länge med någon säkerhet utan det är när den är nyservad.Några fettspår kan jag inte se överhuvudtaget, fan.. trodde Intersport kunde sin grej![]()
Hämtade idag och kollade när jag fick hem de men såg ingen skillnad, därför jag blev fundersamHar du åkt på skidan går det inte att kolla länge med någon säkerhet utan det är när den är nyservad.
Såhär ser skidorna ut, de är helt nya, detta är efter vallning. Ser ingen skillnad mot va det var innan..Hur ser skidan ut? Var den vit före och efter?
Ingen aning om hur man gör detta och åker till Åre imorgon, därför det fick bli en nödlösning, lär mig gärna men hade inte tiden nu..Svårt att säga men jag förstår inte vad problemet är. Du har ju uppenbarligen en ganska ny och fin skida så varför köper du inte utrustning att valla själv? Då vet du garanterat att det är gjort.
Har du tips på valla och eventuell utrustning som behövs köpas?Svårt att säga men jag förstår inte vad problemet är. Du har ju uppenbarligen en ganska ny och fin skida så varför köper du inte utrustning att valla själv? Då vet du garanterat att det är gjort.
Är de nya så brukar de åtminstone ha någon typ av valla på sig från fabrik. Kan också vara därför du inte märker någon skillnad. Du lär ju hur som märka om de är vallade när du står i backen. Om inte så har jag för mig att man har 40 % på service hos Hansons när liftkortet är löst.Ingen aning om hur man gör detta och åker till Åre imorgon, därför det fick bli en nödlösning, lär mig gärna men hade inte tiden nu..
Eftersom jag inte såg skillnad blev jag orolig, ville bara försäkra migOm de är nya var de vallade från fabrik, inte konstigt om du inte ser skillnad efter en omgång till. Om intersport säger att de gjort jobbet stämmer det säkert. Eller finns det anledning att tro att de ljuger?
Finns massa trådar här om att valla själv, bara att söka om du vill lära dig att fixa själv.
Känns som att skidorna var inte köpta från butiken där vallaservice gjordes.Butiken borde ha berättat att skidorna kommer vallade från fabrik. Hoppas att du inte fått betala extra.
Det ligger något i det och problemet är ju något teoretiskt eftersom vallning nog var överflödig. Men litet mysko att det inte finns spår av någon ”extra” vallning om hon nu betalat för det. Fabriksvallningen kan ju vara mycket subtil men nog brukar man se om en skida är nyvallad från verkstad. De kan ju ha glömt det och ställt dem i ”färdig-stället” av misstag, sånt händer.Känns som att skidorna var inte köpta från butiken där vallaservice gjordes.
"Hej, kan man se om skidorna är nyvallade?
Mina första egna skidor, Lämnade in nyss men varken ser eller känner någon skillnad?"
Jodå.. 250 pix blev derButiken borde ha berättat att skidorna kommer vallade från fabrik. Hoppas att du inte fått betala extra.