Jag instämmer i övrigt men det är nog där en del av oss ”självlärda gubbar” skiljer oss åt. Jag är 55+, pigg och ambitiös, springer nog ännu en mil under 45 minuter men jag tror att bristande teknik skiljer mig från alla ex-skidlärare, ex-säsongare och ex-tävlingsåkare som finns och som nog utgör en stor del av Freerides läsarkrets. Som kan kompensera visst åldrande med god teknik?
Kanske du hör dit? Jag hör dit när det gäller simning (ex tävlingssimmare) men inte på skidor. Är ofta den ”bäste” i mitt skidsällsksp men har haft långa uppehåll och ofta bara fått en skidvecka per år.
Jag läser mellan raderna att Richard kanske är mer åt mitt håll och det finns väl en anledning till att han uttrycker sig som han gör i sitt inlägg.
Mina Völkl Deacon 80 är för mig på gränsen mellan att vara utvecklande, lagom utmanande och ibland alltför utmanande. Om jag drar upp farten, kanske mer än jag egentligen vill, då är de/vi på topp. Men ofta tar jag det litet lugnare, och jag känner då ibland att skidorna vill mer än jag. Och det vore ju konstigt om inte alla de med mer gedigen bakgrund föredrar något andra skidor än jag.
Men vi är ju alla överens om att testning är den bästa vägen.