Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jo, stämmer. Lätta topptursskidor. Har fått förslag i butik på Armada Locator 178cm 127/96/117 1350g. Jag är 185cm 77kg. Tack för hjälpenBlir lite osäker på frågan?
Du skriver turpjäxor och beskriver turskidåkning.
Men pjäxorna är toppturpjäxor, randonee
Så.
Är det tipps på topptursskidor passade till dina (semi) lätta toppturspjäxor du söker?
Kan du ge exempel på turer/toppar som du tänker göra? Jag har hört gott om både armada locator och g95 men undrar om du ska ha ännu lättare skidor om du tänker gå mycke på platten.Hej. Har köpt ett par lätta (turpjöxor) Dalbello quantum 110. Mina behov är att gå på fjället men även klättra toppar och ”ta mig ner” inget avancerat. Vad skulle vara lämpliga skidor och bindningar? Mvh Nordman
Zero G är onekligen ett säkert kort.Blizzard G95 är jag å flera bekanta mkt nöjda med och många fler på forumet.
![]()
Blizzard Zero G 95 recension
Superlätt och grymt vridstyv. En unik skida med vridstyvhet i klass med raceskida men vikt och puderegenskaper som en friåkningskida. Passar all typ av åkning. Väger 1100g per skida 95 mm midja Mått 128-95-111,5 mm Tip och Tailrocker Spann under foten Radie 21 meter Sandwichkonst...www.freeride.se
Hej. Blir heldagar i högfjällsskog och toppturer, inget behov för puder och utförs prestanda. Någon tur på ManchesterKan du ge exempel på turer/toppar som du tänker göra? Jag har hört gott om både armada locator och g95 men undrar om du ska ha ännu lättare skidor om du tänker gå mycke på platten.
Bor du i närheten av Åre så kanske skidsport rando madness är nått att vara med på för att testa skidor.
![]()
Häng med Åre Skidsport | Åre Skidsport
Vad händer i Åre under vinter? Vi har listat vinterns happenings för att du enkelt ska kunna hålla koll på allt kul som händer hos oss på Åre Skidsport och i byn.areskidsport.se
Då skulle jag rekommendera dettaHej. Blir heldagar i högfjällsskog och toppturer, inget behov för puder och utförs prestanda. Någon tur på Manchester![]()
Tack för hjälpenDå skulle jag rekommendera detta
![]()
Buy Blizzard Zero G 85 + ATK Crest 10 incl. Stoppers + Skins Skitouring Skis with Bindings online at Sport Conrad
Zero G 85 + ATK Crest 10 incl. Stoppers + Skins - The Blizzard Zero G 85 is a true all-round touring ski. With its 85 mm waist, it is just as suitable for short, fast piste tours as it is for tough crwww.sport-conrad.com