Organiserad skidåkning för pensionärer?

viktorflygare

Aktiv medlem
Hej! Min mamma, 76-årig stockholmare, är på jakt efter någon typ av organiserad utförsåkning tillsammans med andra pensionärer. Både hon och jag har googlat utan att hitta något. Vet ni om det finns?

Hej! Min mamma, 76-årig stockholmare, är på jakt efter någon typ av organiserad utförsåkning tillsammans med andra pensionärer. Både hon och jag har googlat utan att hitta något. Vet ni om det finns?
Hej! Min pappa (78 år) söker något liknande med pigga och skidgalna pensionärer- startade din mamma något?😁

Ryktet säger att seniorer kör i Romme någon veckodag (alltså en gång i veckan) under säsongen.
Det låter urtrevligt. Köra litet pist, dricka kaffe och mysa i folktomma, nypistade backar.
Så vill jag göra när jag blir pensionär!

Har ingen aning om hur det organiseras men jag hade kollat på senior(face)book eller frågat om Romme alpin vet nåt.

Har märkt att om man åker i början av januari så är det mkt pensionärer.
Dvs med svenska charter, STS, Langley, etc
Men det är klart 76 och 78 är anselig ålder även om många säkert åker både gärna och bra.

Senast ändrad:
Ryktet säger att seniorer kör i Romme någon veckodag (alltså en gång i veckan) under säsongen.
Det låter urtrevligt. Köra litet pist, dricka kaffe och mysa i folktomma, nypistade backar.
Så vill jag göra när jag blir pensionär!

Har ingen aning om hur det organiseras men jag hade kollat på senior(face)book eller frågat om Romme alpin vet nåt.
I alla fall tidigare åren har pensionärerna åkt varje fm i Romme (jag hade säsongskort 21/22 där senast), dock vet jag inte om det är på något sätt organiserat men de startar, fikar och umgås tillsammans under tiden de är där dock åker de i mindre grupper så att det inte blir stopp vid liftarna eller i backen, och de har t.o.m reserverat fikabord till sig.

Tillbaka
Topp