FREERIDE: Större bilder på köp och sälj!

jeppenator

Aktiv medlem
Jag tycker Köp och Sälj är en av de bästa funktionerna på freeride, alltid mycket bra annonser.

Men annonsformaten känns väldigt utdaterat, och blir ibland rent frustrerande att använda för mig. Jag tänker speciellt på bilderna i kategorierna som är så otroligt små i jämförelse med andra plattformar som används i mobilen, se t.ex facebook marketplace för jämförelse. Det är otroligt stor skillnad i upplevelse.

För att veta om en annons är rätt så måste man klicka in på den för att se detaljer, detta skulle lätt fixas med en snabb ändring i layouten av hur annonserna ser ut. ser gärna att bilderna blir 200% större eller så, borde inte vara något problem alls.

Större bilder = Mera engarerande = flera visade annonser och tid spenderad på sidan.

Hoppas Johan och freeride team ser detta, kommentera gärna om du har andra förslag på förbättringar eller åsikter!

ps. la med en sida vid sida jämförelse på freeride vs marketplace nedan. tycker att tid sedan publicering också är lite overkill funktion, men får den plats kan den ju ligga kvar också 👍

/Jesper

Skärmavbild 2024-09-15 kl. 17.12.19.png
Skärmavbild 2024-09-15 kl. 17.12.41.png

Senast ändrad:
Både och!
Jag håller med att man inte ser mycket detalj på bilderna som är för nuvarande, men samtidigt så vill jag kunna kika igenom annonserna ganska snabbt då jag vet vad jag är intresserad av och har inga problem med att detaljkolla de annonserna.
Men ett mellan Listvy (Nuvarande) och Gridview (som Marketplace) ger ju fler möjligheter, Men för min användning av freerides köp och sälj så föredrar jag nuvarande :)

Vi ser och hör allt @jeppenator :)
Spontant låter din tanke inte så dum, men vi måste samtidigt försäkra oss om att problemet inte bara är åldersrelaterat, flera av oss på redaktionen är ju tom äldre än du ;) Vad säger våra yngre användare?

Spontant låter din tanke inte så dum, men vi måste samtidigt försäkra oss om att problemet inte bara är åldersrelaterat, flera av oss på redaktionen är ju tom äldre än du ;) Vad säger våra yngre användare?

Jag känner mig direkt träffad som yngre användare ;) :rolleyes: och instämmer i att nyckeln till FB Marketplace framgång (utöver massiv användarbas förstås) är deras siddesign som bygger på tydliga bilder som snabbt kan scrollas igenom. Här på FR är bilderna stora som frimärken även när man tar upp en websida på en vanlig datorskärm. Sen när man väl går in på den enskilda annonsen så ser man ju bättre (tillräckligt bra tycker jag), men varför ska man behöva göra det? Det finns ju gott om outnyttjad "real estate" på sidan där annonserna visas först?

Det är ingen slump att fysiska butiker (liksom webreklamm mm) exponerar det som säljs visuellt och att vidhängande etiketter och skyltar inte är fyra gånger så stora som de objekt som säljs. Vi handlar visuellt, vi sorterar visuellt.
Detta sagt så är det inget jätteproblem här eftersom det inte kommer så många nya annonser varje dag (tyvärr). Men det kan ju finnas en orsak till det...? Jag har sålt både skidor och pjäxor fortare på både Blocket och FB Marketplace än här på Freeride.

Jag håller med TS! Även webbversionen skulle inte ta skada av en ökning i bildstorlek på några 100%. Skuller heller inte vara dumt med underkategorier för kläder. T. ex herr, dam, junior. Kanske även underdel eller överdel. Så att man slipper rota igenom hela listan ifall man söker något specifikt

Tillbaka
Topp