la_grave

Aktiv medlem
Varför är "brudar" så jävla värdelösa?
Massa Brudar är en ideell förening som jobbar för att främja tjejers plats inom brädsporter. Alla är välkomna att bli medlemmar!

----

Biljettintäkterna kommer att doneras till vår eventpartner Massa Brudar.
https://community-events.arcteryx.com/arcteryxwinterfilmtourstockhol
Massa Brudar Brädklubb är en ideell förening som erbjuder aktiviteter och gemenskap för brädåkare. Vårt mål är att skapa en inkluderande miljö och stärka tjejers roll inom snowboard och brädsport.

----

Varför klarar inte "brudar" att ägna sig åt en hobby utan att få stöd och pengar från företag? Eller vad har vissa klubbar och företag för sexistisk syn på "brudar" - vill "brudar" verkligen vara kund hos/medlem i företag/klubbar som ser dem som mindre vetande?

Bästaste tjejgänget behöver också få kritik

Det här är heller inte ett enstaka exempel, jag hittade den här sammanställningen på liknande evenemang Kvinnor kan.

Wft??
Fråga dig istället varför (nästan) alla ”brudar” hellre åker till solen eller shoppar i en storstad istället för göra vettiga grejer (dvs åka skidor/bräda)

Varenda jävla skidort är ju korvfest deluxe.

Jag säger bara: heja alla glada tjejer, mammor och brudar som åker skidor/bräda 🏆

Senast ändrad:
Wft??
Fråga dig istället varför (nästan) alla ”brudar” hellre åker till solen eller shoppar i en storstad istället för göra vettiga grejer (dvs åka skidor/bräda)

Om det nu är sant, vad spelar det för roll? Är du inte där för att åka skidor?

För övrigt undrar jag vad du har för WT-umgänge om det är din bild? Paradise Hotel-folket?

Wft??

Jag gissar på att ”brudar” till slut tröttnat på alla män som först ska berätta vilka fel brudarna gör rent tekniskt i backen, sen ska dessa män visa en power point över vilken utrustning som är bäst och som broccolin på tårtan ska samma man sen bröla Bon Jovi låtar på After skin i hop om att någon av dessa brudar ska bli sugen. 😁

Frågan är kanske vad som gör att flickor inte fortsätter åka i samma grad som pojkar. Jag tycker nog det är lika stor del flickor som pojkar i min lokala backe. Är det fel på oss föräldrar som uppmuntrar olika, är det andra intressen som oftast tar över för flickor?

Näst efter att tura runt lite i Björnen var det här dagens höjdpunkt.
Kan någon ge mig ett råd: ska jag skratta eller gråta?

Jag gissar på att ”brudar” till slut tröttnat på alla män som först ska berätta vilka fel brudarna gör rent tekniskt i backen, sen ska dessa män visa en power point över vilken utrustning som är bäst och som broccolin på tårtan ska samma man sen bröla Bon Jovi låtar på After skin i hop om att någon av dessa brudar ska bli sugen. 😁

Frågan är kanske vad som gör att flickor inte fortsätter åka i samma grad som pojkar. Jag tycker nog det är lika stor del flickor som pojkar i min lokala backe. Är det fel på oss föräldrar som uppmuntrar olika, är det andra intressen som oftast tar över för flickor?

Du noterade att "brudar" inte var mitt ordval va?

Med det sagt, din lista är lustig - låter som någon collegefilm från 80-talet. Tror det finns trådar här på forumet där jag argumenterat för att skidtestarhelger och liknande är för amatörer, en god skidåkare behöver bara en köpa en bra (och för syftet lämplig) skida och kan sedan anpassa sin åkning efter skidan, dvs diskutera utrustning är poäng- och meningslöst. Samtidigt, antyder du att det otäcka könet är så lättkränkt att de inte kan hantera någon som har starka åsikter om valla??

Presentationer:

Från:

After ski? Vem går på sådant? Man är väl där för att åka skidor. Läs en bok istället. Då kommer du dessutom ha något intressant att prata med omgivningen om.

Näst efter att tura runt lite i Björnen var det här dagens höjdpunkt.
Kan någon ge mig ett råd: ska jag skratta eller gråta?

Läste du länkarna i trådstarten? Om det finns grund för dem bör du gråta (och skratta av skadeglädje). Om det inte finns grund för dem är väl gråta rimligt.

Du noterade att "brudar" inte var mitt ordval va?

Med det sagt, din lista är lustig - låter som någon collegefilm från 80-talet. Tror det finns trådar här på forumet där jag argumenterat för att skidtestarhelger och liknande är för amatörer, en god skidåkare behöver bara en köpa en bra (och för syftet lämplig) skida och kan sedan anpassa sin åkning efter skidan, dvs diskutera utrustning är poäng- och meningslöst. Samtidigt, antyder du att det otäcka könet är så lättkränkt att de inte kan hantera någon som har starka åsikter om valla??

Presentationer:

Från:

After ski? Vem går på sådant? Man är väl där för att åka skidor. Läs en bok istället. Då kommer du dessutom ha något intressant att prata med omgivningen om.
Skillnad på att kunna hantera någon med starka åsikter och att orka med någon som promt vet bäst. Och nej, det gäller inte bara kvinnor. Även jag går iväg när det börjar nördas för mycket om material. Samt när Takida spelas, då går jag också iväg, snabbt.
Sorry men alla länkar orkar jag inte läsa igenom.
Föredrar After ski framför en bra bok men det hade varit härligt om fler föredrog en bok så jag kunde sitta i lugn och ro med vänner/fru/barn och mysa med en Fernet.

Nu blir han säkert jätteirriterad 😂

Men det finns 21 skidanläggningar där det kommer finnas Massa Brudar i vinter 😍🏂

Bilagor

• IMG_0294.jpeg
    IMG_0294.jpeg
    336.2 KB · Besök: 101
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp