Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

3-4 par skidor.
Känns rätt lugnt på skilsmässofronten just nu, hon har för många par för att kunna gnälla.
Större risk att jag blir utesluten från föreningen för att ha lagt beslag på för många skidskåp😬

Åter igen, kan vara bra att googla innan man lägger ut! Den här hjälmen ligger ute på Atomic för 200:- här 850:-

Bilagor

• IMG_1797.png
    IMG_1797.png
    457.6 KB · Besök: 232
  • IMG_1795.png
    IMG_1795.png
    431.2 KB · Besök: 219
Min kom idag, en chansning utan att prova innan. Men för 200:- kan man ju gambla lite.
Satt som en smäck, den får dubbla som stighjälm också.
Tänkte köpa en i julklapp till gumman också men nu är dom helt slut 😩
Blir kul att se hur många man möter på berget som har samma.
Då kan man ju heja med: hallå din jäkla snåljåp!😂
IMG_9061.jpeg

Min kom idag, en chansning utan att prova innan. Men för 200:- kan man ju gambla lite.
Satt som en smäck, den får dubbla som stighjälm också.
Tänkte köpa en i julklapp till gumman också men nu är dom helt slut 😩
Blir kul att se hur många man möter på berget som har samma.
Då kan man ju heja med: hallå din jäkla snåljåp!😂Visa bilaga 34950
Du kan ju alltid måla den så sticker du lite ut om du känner för det!

Det är en bra färg
Mitt ena barn hade en varselorange å den andra varselgulgrön
Lättare å se dom i backen å tänkte mindre chans de blir nerkörda

Pricecheck - vad är rimligt för ett par Salomon Blank (21/22) 186 cm, med Shift 13, åkta på en ca 10 dagar?

Kategorin: ”Jag har fått dom gratis och kan inte lämna garanti och ingen tryckning av skalet eller värmning av innersko ingår, men jävlar vilken vinst jag ska göra på dom här”

8200kr är 1000 kr mindre än ordinariepris. Jag hittar den online för mellan 6500-7500

Går nog att få lite mer än 4 du inte har stress att sälja, 4000 är ett schysst pris mot köparen imo
Tänker det också. Ingen stress att sälja, men tänker samtidigt att där är lite folk som kanske bokat den där puderresan till JP till januari och behöver skidor för ändamålet :-) . Tar mig en funderare och lägger ut så får vi se!

Norse skidor är ju kul och man blir alltid lite sugen... Men, kollade priserna på Norse egen hemsida...

Enduro 100 med attack (visserligen 14 på norse sida), ny 9846, här 8500.
Freeride purple med Duke PT (13 på de nya), ny 12162, här 12 000.
Apex med attack, visserligen ganska slut. Bindningen lossnat, stor lagning, tydligen omborrat flera gånger, kanske fuktigt redan? ny 9260, här 3500

Tips från coachen: detta är för dyrt. Fina skidor och säkert fint skick (2 par av de), men med så liten skillnad köper man nya. Jag har inte ens kollat om de finns billigare nånstans. Rockskidor/ shotskidor kan man inte säljer för såna pengar...

Norse skidor är ju kul och man blir alltid lite sugen... Men, kollade priserna på Norse egen hemsida...

Enduro 100 med attack (visserligen 14 på norse sida), ny 9846, här 8500.
Freeride purple med Duke PT (13 på de nya), ny 12162, här 12 000.
Apex med attack, visserligen ganska slut. Bindningen lossnat, stor lagning, tydligen omborrat flera gånger, kanske fuktigt redan? ny 9260, här 3500

Tips från coachen: detta är för dyrt. Fina skidor och säkert fint skick (2 par av de), men med så liten skillnad köper man nya. Jag har inte ens kollat om de finns billigare nånstans. Rockskidor/ shotskidor kan man inte säljer för såna pengar...
Men du får tänka på att - "Alla laggen är köpta av den underbara Patrik och även monterade av honom för 315mm pjäxa."
Bara det är ju värt en del liksom... ;)

Det här att skriva "Intressekoll", när man vill sälja något.. 🫣

Vill du sälja eller bara kolla vad prylen är värd liksom?
Helt idiotiskt, om du du frågar mig (men efter konsultation med tonårssönerna så förstår jag att det är en generationsgrej)
Tack för förklaringen! Jag har funderat många gånger vad Intressekoll-säljaren vill, eller hur jag ska skriva till säljaren.
Typ "jag är intresserad" och så litet frågot om priset och varan. Är det så man inleder bäst?

Jag har inte hittat något ute på Intressekoll jag funderat på att köpa, så jag har inte själv testat den nya sälj/köpmetoden.

Alltså: "kanske sälja, men bara till rätt pris. Får jag det inte sålt till det priset jag vill är jag så rik att jag inte behöver sälja alls. Men kanske säljer ända. Säg vad du vill betala. Nej, säg du först. Okej. Bara skämta ju. Jag vet inte. Jag får se. Kanske. Joförresten. Äh vänta, nu ville en annan köpa. Nä, han ville inte nu, men kanske sen..."

Eller ?

Tack för förklaringen! Jag har funderat många gånger vad Intressekoll-säljaren vill, eller hur jag ska skriva till säljaren.
Typ "jag är intresserad" och så litet frågot om priset och varan. Är det så man inleder bäst?

Jag har inte hittat något ute på Intressekoll jag funderat på att köpa, så jag har inte själv testat den nya sälj/köpmetoden.

Alltså: "kanske sälja, men bara till rätt pris. Får jag det inte sålt till det priset jag vill är jag så rik att jag inte behöver sälja alls. Men kanske säljer ända. Säg vad du vill betala. Nej, säg du först. Okej. Bara skämta ju. Jag vet inte. Jag får se. Kanske. Joförresten. Äh vänta, nu ville en annan köpa. Nä, han ville inte nu, men kanske sen..."

Eller ?
"Jag vill egentligen inte sälja men om du bjuder högt och ber snällt så kanske jag säljer."

Jag får en känsla av dessa intressekollen att man vill ha mer för saken än man har tänkt sig å få för den, och då kallnar jag för annonsen för då får jag en känsla att säljaren har inte riktigt koll på sin sak, som i sin tur behöver inte stämma, men man ha förlorat mig som spekulant iaf.

Snart är det prutat och klart...

Snart är det prutat och klart...

Optimistens erbjudande inkluderar däremot 2 extra linser så rimligt är att man lägger på en femhunka på Synsams priser och då är vår forumkompiz deal inte fullt lika ohemul.

Optimistens erbjudande inkluderar däremot 2 extra linser så rimligt är att man lägger på en femhunka på Synsams priser och då är vår forumkompiz deal inte fullt lika ohemul.
Nu har ju forumkompisen informerad att linserna är repiga därmed har jag inte lagt något värde på dem. Bliz säljer nya linser för 499/st och jag vet inte om de reas ut någon annnstans.
Absolut kan det vara en bra deal för en som vill ha flera linser i ett frågesatt skick.
Men stirrar man bara på priset på produkten eller om det hade varit en produkt vars funktion inte behöver innebära repfri yta så hade det säkert varit hyfsat prissatt.

Vad skulle ni säga att ett par Fischer Ranger 90 FR från 2019/20 med Tyrolia Attack 11 är värda idag? Relativt fina belag och kanter, men ganska slitna rent kosmetiskt.

Bilagor

• IMG_1387.JPG
    IMG_1387.JPG
    866.2 KB · Besök: 111
för att jag tycker det, ser ut som en cykelhjälm.
Gillar mer min gamla guldfärgade Rooster hjälm.
Nu är jag extremt icke utseendefixerad även fast jag försöker få färgerna å matcha ibland, köper dock den färgen som jag tycker är mer prisvärd, men funktionen går alltid före och därmed bör egentligen inte ens diskutera detta. Hur ser en guldfärgad Rooster hjälm ut?

Vad skulle ni säga att ett par Fischer Ranger 90 FR från 2019/20 med Tyrolia Attack 11 är värda idag? Relativt fina belag och kanter, men ganska slitna rent kosmetiskt.
Nypriset på sportconrad är 8000 med ett par griffon (kanske är motsvarande attack?).
Vet inte hur mycket modellen har förändrats. Men ett riktpris kan vara 2000 och lite mindre om de är ovanligt slitna. Följde min egen hittepåformel :)

[redigerat: såg @fredw svar nedan. Då motsvarar nog bindningen mer en squire och nypriset är då 7400 -> 1850
Såg även @TailGunnars svar nedan. Mitt riktpris är nog inte så relevant]

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp