Berry
Medlem
välja rätt längd för twin tip skidor till barn? Längd twintip barnskidor, samma som barnet?
Hej!
Fråga 1:
längd twintip skidor barn, samma längd som barnet eller -5 cm?
Det vore ganska skönt att inte behöva köpa nya skidor varje år.. Kan man köpa samma längd som barnets nuvarande längd om man köper twintip?
Fråga 2:
Vad finns det för twintip skidor till ca 120 cm långa barn, dvs som allra kortast 115 cm lång skida tänker jag.
Skicka gärna tips! / länkar
om någon har någon review / översikt att tipsa om mottages detta varmt!
Min dotter fastnade förra året för det här med "skidmärken" och åkte mer än gärna mkt baklänges och låda, då kunde hon ju få ett skidmärke
Lättare att åka baklänges med twintip tänker jag.
Åker snowboard själv, dålig koll på skidor.
Hon är 7 år gammal, 120 cm lång, hon åker några enstaka dagar +1 vecka sammanhängande / år. Kunde förra året åka baklänges 50 m, på låda, över en del gupp.. men hoppade inte riktigt, åker lift själv, dvs någon sags mellannivå(?).
Tack på förhand!
Vänliga hälsningar
Bertil
Fråga 1:
längd twintip skidor barn, samma längd som barnet eller -5 cm?
Det vore ganska skönt att inte behöva köpa nya skidor varje år.. Kan man köpa samma längd som barnets nuvarande längd om man köper twintip?
Fråga 2:
Vad finns det för twintip skidor till ca 120 cm långa barn, dvs som allra kortast 115 cm lång skida tänker jag.
Skicka gärna tips! / länkar
Min dotter fastnade förra året för det här med "skidmärken" och åkte mer än gärna mkt baklänges och låda, då kunde hon ju få ett skidmärke
Lättare att åka baklänges med twintip tänker jag.
Åker snowboard själv, dålig koll på skidor.
Hon är 7 år gammal, 120 cm lång, hon åker några enstaka dagar +1 vecka sammanhängande / år. Kunde förra året åka baklänges 50 m, på låda, över en del gupp.. men hoppade inte riktigt, åker lift själv, dvs någon sags mellannivå(?).
Tack på förhand!
Vänliga hälsningar
Bertil