Visa din liftkö 🙈

Visa din liftkö 🙈
LÀgger in en liten bild frÄn Stöten hÀr. Ormen slingrade sig nÀstan pandemi-lÄng. Som tur var sÄ Àr det mest Danskar som Äker vecka tio sÄ om man tog sig till backar med mer lutning sÄ var det ingen kö. :D

IMG_1129.webp

Visa din liftkö 🙈
Hur Àr snölÀget?
Ja det Àr ingen offpist att prata om. Backarna var helt ok men det började sticka upp lite grÀs i den branta delen av WC-backen sent igÄr. Det blir nog en tuff vecka för dem innan kylan kommer om nÄgra dagar.
Alla backar med natursnö eller som Ă€r (vad jag förstod) deras offpist-Ă„k i systemet, var stĂ€ngda. Älvan och den backen bredvid var nog i bĂ€st skick dĂ„ de ligger i skugga hela dagen.

Visa din liftkö 🙈
Vill du ha fler följare?
Kör enligt hastighetsgrĂ€nsen pĂ„ vĂ€g till eller frĂ„n en större skidort. đŸ€Ș

Omöjligt, finns alltid dom som tycker 10-15 under hastigheten som kommer "sno" dina följare. SÄ vid skyltat 80 fÄr man finna sig i att köra 65-70 eller ligga pÄ omkörning Ä dÄ 80+, 100+ eller 120+ beroend pÄ om det Àr 1,2,4 eller 9 billar man ska köra om i samma omkörning.

Men 80 pĂ„ 80 gĂ„r inte hĂ„lla lĂ€nge innan man Ă€r ifatt en orm som gĂ„r i 65-70. Å det gĂ€ller ju Ă€ven mitt pĂ„ dagen med sol, fri sikt och barmark pĂ„ vĂ€gen....

Visa din liftkö 🙈
Ja det Àr ingen offpist att prata om. Backarna var helt ok men det började sticka upp lite grÀs i den branta delen av WC-backen sent igÄr. Det blir nog en tuff vecka för dem innan kylan kommer om nÄgra dagar.
Alla backar med natursnö eller som Ă€r (vad jag förstod) deras offpist-Ă„k i systemet, var stĂ€ngda. Älvan och den backen bredvid var nog i bĂ€st skick dĂ„ de ligger i skugga hela dagen.
Tack för rapport, ska dit nĂ€sta vecka dĂ€rav intresset. Synd att det inte dumpar som i Åre just nu, 43cm pĂ„ 72h.

Visa din liftkö 🙈
Tack för rapport, ska dit nĂ€sta vecka dĂ€rav intresset. Synd att det inte dumpar som i Åre just nu, 43cm pĂ„ 72h.
NÀsta vecka ser ju bÀttre ut. Det finns en liten bas i terrÀngen sÄ snöar det en del sÄ Àr det nog Äkbart i alla fall.
Backarna kommer nog hÄlla ihop och vara fina iaf.

LĂ„ter toppen med Åre. Ska dit i mĂ„nadsskiftet. đŸ€©

Senast Àndrad:
Visa din liftkö 🙈
Dom som driver anlÀggning i Narvik blir nog glada.
Vad Skistar har för policy vet jag inte?
Kom du tror inte du kommer Ängra dig.
Men sÀg det inte till nÄgon annan.
Det Àr lagom med folk som det Àr redan

Visa din liftkö 🙈
PÄsklovet för Sthlm har börjat men köerna i Bjurs lyser med sin frÄnvaro. BÄda i bild tillhör sÀllskapet.
En av Ärets bÀsta dagar med sol och slask!

Bilagor

• IMG_4178.webp
    IMG_4178.webp
    247.9 KB · Besök: 117
Visa din liftkö 🙈
finns naturligtvis vÀrre köer. Men nu startar jag trÄden i vÀntan pÄ att fÄ köpa SkiPass i Crevacol

Tror att han frĂ„n Skistar vid stjĂ€rntorget var i Crevacol och rĂ„kade ta ett skutt uppĂ„t och rĂ„kade putta till webbkameran
 men vem vill se liftköer nĂ€r man kan fĂ„ se Ă€nnu mer himmel! 😉

1744694930895.webp

Visa din liftkö 🙈
Inte sÄ farligt för att vara en Lördag ÀndÄ!

Bilagor

• IMG_9738.webp
    IMG_9738.webp
    535.8 KB · Besök: 164
  • IMG_9741.webp
    IMG_9741.webp
    294 KB · Besök: 162
Tillbaka
Topp