Christozzz
Aktiv medlem
köpråd allmountain /pistbräda
Tja @Schoobang , såg att du verkar ha koll på Stranda. Har precis börjat åka snowboard igen efter uppehåll på +15 år. Köpte en Nitro Squash 159cm begagnad lite på chansning nu i påsk och åkte några dagar, kändes bra. Lätthanterlig och kul, den beskrivs som en "pow-groomer-bräda". Men kände ändå att jag söker efter något lite stabilare och mer dämpat, jag gillar stora surfiga svängar i och utanför pist.Ja börja med boots!
Jag är en stranda fanboy. Jag åkte tidigare på en Jones flagship av senaste modell men tyckte den var lite tråkig i pisten. Testade stranda descender förra säsongen och blev hooked och bytte. Strandan är lika bra som flagship när det är stökigt, men roligare att carva med.
Sen äger jag en stranda cheater också. Det är en helt magisk bräda! Men kräver att du har fler brädor. Jag brukar köra den en timme eller två på morgonen i fina tomma pister innan barnen vaknat. Sen byter jag. Den går inte leka med. Dedikerad softboot carver. Överlägsen till exempel korua TF för ändamålet men inte alls lika mångsidig.
mina rekommendationer:
Stranda Shorty, alternativt descender eller biru
Korua, Tur och United shapes gör genomgående fina brädor lämpade för ändamålet. Har ägt två korua men har bara provkört några tur och United.
+en joker som jag gillar att åka på men inte gillar märket pga skidmärke: K2 excavator
Tycker Strandas Shorty 164cm verkar lovande, trodde tom att jag bestämt mig, men såg att de också har en modell som heter Bowlrider som kanske kan vara något. Finns det några nackdelar med Shortyn?