Linus123000
Medlem
Vilka bindningar ska jag ha
Tjena har en 2025 Jones rally cat och undrar vilka bindningar som hade passat bra till brädan?
Är 2x4 inserts på brädan
Är 2x4 inserts på brädan
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Okej förlåt för sent svarJag skulle kört union ultra på den.
Okej vad är det som skiljer sig från mot andra nämnda som är så bra på dem? Är lite nyfiken då jag har lite dålig koll?Köp en insteg bindning typ Flow eller sp Fastec. Om du inte haft det tidigare SÅ MÅSTE testas.
Okej ultra är lite utanför budget igentligen men om de är så som du säger kanske man skulle övervägt detStrata är inte lika bekväm enligt mig. Bättre komfort, bättre stötdämpning, Skönare straps på ultra.. Men det behöver inte vara så du upplever det också. Mina knän mår bättre efter att ha åkt ultra än strata.
Betydligt smidigare kliva i/ur bindningen.Okej vad är det som skiljer sig från mot andra nämnda som är så bra på dem? Är lite nyfiken då jag har lite dålig koll?![]()
Ja flow bindningar har jag åkt med för många år sedan tänkte om de var nått annat än just det?Är så smidigt som filmen vissar.
Okej då förstår jag. Fick uppfattningen när jag kolla runt lite på YouTube osv att det skulle va en bra bindning med typ allt jag letade efterJag har haft strata, nya falcor, gamla force, nya force och ultra. För freestyle eller park där man behöver lite mer stöd är ultra faktiskt bättre imo. Speciellt i ditt fall med parkbräda.
Men det är min syn. Bataleon och rome gör också bindningar som känns lite bra som ultra. Men strata är en betydligt… enklare bindning.
Man kan ju inte ställa någon forward lean på ultra heller är något jag tänkt på något du kan säga om de?Jag har haft strata, nya falcor, gamla force, nya force och ultra. För freestyle eller park där man behöver lite mer stöd är ultra faktiskt bättre imo. Speciellt i ditt fall med parkbräda.
Men det är min syn. Bataleon och rome gör också bindningar som känns lite bra som ultra. Men strata är en betydligt… enklare bindning.
Jag gillar normalt mycket forward lean. En strata eller force utan forward lean är verkligen bakkappan rakt upp. En ultra har några grader inbyggd forward lean. Personligen saknar jag inte att ställa om forward lean på ultra. Dom är rätt bra när det kommer till prestanda när man väl förstått hur dom funkar att just forward lean är ganska irrelevant eftersom bakkappan flexar som den gör. Till vridstyva brädor vill jag ha lite mer support och då kör jag falcor. De är som ultra men lite tunnare base, det dom kallar halo baseplate och annan bakkappa.Man kan ju inte ställa någon forward lean på ultra heller är något jag tänkt på något du kan säga om de?
Om du åker brant, aldrig, aldrig! forward lean. Om du vill inte dö. För euro gay carving, det är ok för främre fot. Om man bevöver.Jag gillar normalt mycket forward lean. En strata eller force utan forward lean är verkligen bakkappan rakt upp. En ultra har några grader inbyggd forward lean. Personligen saknar jag inte att ställa om forward lean på ultra. Dom är rätt bra när det kommer till prestanda när man väl förstått hur dom funkar att just forward lean är ganska irrelevant eftersom bakkappan flexar som den gör. Till vridstyva brädor vill jag ha lite mer support och då kör jag falcor. De är som ultra men lite tunnare base, det dom kallar halo baseplate och annan bakkappa.
Nya ultra har samma straps som falcor så jag måste nog köpa ett till par ultra.
Just eftersom din bräda är så mjuk så är det inte mycket anledning till att ha en värre(styvare) bindning om man inte vill ha just mer forward lean.
Men.. different strokes for different folks.
Det är det också. MEN foamdämpningen på strata är inte lika bra som den andra typen som finns på ultra/falcor.Okej då förstår jag. Fick uppfattningen när jag kolla runt lite på YouTube osv att det skulle va en bra bindning med typ allt jag letade efter![]()
Alltid lika roliga inlägg. Du vet väl att det är en personlig preferens tillika om man är gay eller ej?Om du åker brant, aldrig, aldrig! forward lean. Om du vill inte dö. För euro gay carving, det är ok för främre fot. Om man bevöver.
Okej tack så mycket för det utförliga svaret får bli ultra skulle jag tro.Jag gillar normalt mycket forward lean. En strata eller force utan forward lean är verkligen bakkappan rakt upp. En ultra har några grader inbyggd forward lean. Personligen saknar jag inte att ställa om forward lean på ultra. Dom är rätt bra när det kommer till prestanda när man väl förstått hur dom funkar att just forward lean är ganska irrelevant eftersom bakkappan flexar som den gör. Till vridstyva brädor vill jag ha lite mer support och då kör jag falcor. De är som ultra men lite tunnare base, det dom kallar halo baseplate och annan bakkappa.
Nya ultra har samma straps som falcor så jag måste nog köpa ett till par ultra.
Just eftersom din bräda är så mjuk så är det inte mycket anledning till att ha en värre(styvare) bindning om man inte vill ha just mer forward lean.
Men.. different strokes for different folks.
Se till att få den versionen som är för i år. Det är mycket bättre heelstrap på den. Vilket jag tror jag skrivit tidigare.Okej tack så mycket för det utförliga svaret får bli ultra skulle jag tro.