n_sandstrom
Medlem
Kapacitet på Thules takboxar
Vi minskar ner oss i bilstorlek, så sitter och kikar på takboxar för främst sidresor.
Mest lockande är Thules Motion 3 i XL Low eller XXL Low.
På pappret ska XL Low rymma 4-6 par, max 200cm.
Vad betyder det i praktiken? Kan man stoppa in ett par skidhållare och lägga 4 par 200cm skidor bredvid varandra?
Eller är det max i par långa skidor tillsammans med 3 korta?
Får man rentav in mer än 6 par om kan kör kreativt packning?
Det känns som att jag hellre tar den kortare boxen om det inte blir evigt tetris.
För årets resa så har jag två par alpinskidor på 186cm, sambon har två par korta alpinskidor + ett par korta längdskidor, kanske nån vän vill ha med ett par.
Kan såklart hända att det blir fler med tiden. Jag (på 190 cm) kan eventuellt tänka mig att testa turskidor i framtiden, men har inga tankar på rena längdskidor.
Övrig packning ska nog lätt gå in i bilen.
Mest lockande är Thules Motion 3 i XL Low eller XXL Low.
På pappret ska XL Low rymma 4-6 par, max 200cm.
Vad betyder det i praktiken? Kan man stoppa in ett par skidhållare och lägga 4 par 200cm skidor bredvid varandra?
Eller är det max i par långa skidor tillsammans med 3 korta?
Får man rentav in mer än 6 par om kan kör kreativt packning?
Det känns som att jag hellre tar den kortare boxen om det inte blir evigt tetris.
För årets resa så har jag två par alpinskidor på 186cm, sambon har två par korta alpinskidor + ett par korta längdskidor, kanske nån vän vill ha med ett par.
Kan såklart hända att det blir fler med tiden. Jag (på 190 cm) kan eventuellt tänka mig att testa turskidor i framtiden, men har inga tankar på rena längdskidor.
Övrig packning ska nog lätt gå in i bilen.