Vad gjorde du med din utrustning idag?

Jag tog mina fina tjejer på en spabehandling. Petra, Sasha och Dunka-Dagny.
U6YRrLyZrWAFBF8RiClPmiHXkbpIr7qk.webp

Limmat på 6 mm EVA-foam på plösarna för att fylla upp lite volym runt mina kycklingben. Andra bilden visar den högra plösen som är klar för teståkning. Har bara provat att ha på dem hemma, men då känns det som en förbättring. Får se hur det känns vid åkning. Eventuellt lägger jag på någon mm till nere vid vristen.
IMG_0323.webp

IMG_0324.webp

1000030657.webp

Klippte till en sån här skohorn, men upplever den väldigt tajt i min pjäxa.

Är det någon som har labbat med bredden eller vad har ni haft för tunnare grundprodukt (denne är av en stjärtlapp som jag såg att Farsan hade använt också) på dessa egengjorda skohorn?
Den känns alltså för tjock först och främst, den skapar mindre friktion vid strumphälen men som sagt bygger den ut onödigt mycket.

Visa bilaga 43375

Är det någon som har labbat med bredden eller vad har ni haft för tunnare grundprodukt (denne är av en stjärtlapp som jag såg att Farsan hade använt också) på dessa egengjorda skohorn?
Den känns alltså för tjock först och främst, den skapar mindre friktion vid strumphälen men som sagt bygger den ut onödigt mycket.
Köp en ”riktigt” boot bib. Kostar 100 spänn. Jag kör med en sådan och det funkar utmärkt. Finns nog på de flesta välsorterade skidbutiker samt vissa ”vanliga” sportbutiker.

Köp en ”riktigt” boot bib. Kostar 100 spänn. Jag kör med en sådan och det funkar utmärkt. Finns nog på de flesta välsorterade skidbutiker samt vissa ”vanliga” sportbutiker.

Ja, hittade dem igen när jag kom ihåg vad de nu hette. Oftast kosta posten mer än själva biben.😅 Tack för länken. 👍

Visa bilaga 43375

Vilket stackars barn snodde du din av?😂
Jag använder min uteslutande bara när jag ska ta i och ur innerskon ur skalet.
På och av med pjäxorna är en dusch silikon då och då grejen.
Lite glidmedel gör livet lättare både här och där!
OBS! Använd bara silikon i hallen gällande pjäxor 😉
Fy faen vilket dåligt gubbskämt, jag är redan på väg mot skamvrån.

IMG_9528.webp
Packa skrot och överväga hur lite grejer man behöver för en säsong i gränsen. Halverat racket tror att jag klarar mig med, samt ett set singelset skruvar. Ett par skidor får räcka.

Senast ändrad:
Kul att höra, var lite sugen på den. Jag uppfattar det som att den är ganska styv, stämmer det?
Den ska vara styv sägs det, jag tycker den känns väldigt responsiv mer än styv. Inte som en kolfiberbindning, som brukar vara helt stum... Skate tech kändes riktigt bra tycker jag, med mina numera tvivelaktiga snowboardförmågor...
Fick dom riktigt billigt oxå!

såhär blir det med skidor som är nya för säsongen. Tur att det inte va kanten, otur för belaget lyfter ut till kanten på nåt sätt

Bilagor

• IMG_6006.webp
    IMG_6006.webp
    266.7 KB · Besök: 75
Schysst arbetsbänk, vallar du med 3-fas så lär det gå undan sen 😅
Nästan så det behövs trefas för att hålla batterierna i skruvdragaren laddade samtidigt som dammsugaren ska hålla över sicklad valla, kompressorn blåsa ur rotoborsten, vallajärnet hålla värmen och värmepistolen ska modifiera pjäxor. Skämt åsido så blev den där handsken kvar från när vi byggde huset. Istället för att hyra ett bisarrt dyrt byggelskåp så använde vi ett elverk första dan tills den ytterväggen var på plats så fick elektrikern montera anslutningsskåpet på den väggen och ta in en trefas där för byggel. Sen har jag inte riktigt kommit mig för att ta bort. Jäkla smidigt att ha mycket effekt där man håller på :)

Visa bilaga 44246

Visa bilaga 44247
Fixade kanter och vallade 4 par lagg och en bräda. Köksgolvet har även det otroligt bra glid.
Polsk öl, lomo och inlagda rädisor. Rekommenderas!
Arbetsbänk från Jula, rekommenderas ej!
Huahua, påminn mig inte om köksvalla😩
Förstår ni hur många Vasalopps-vallningar jag har gjort åt hustrun genom åren i köket.
Och nu när vi bor i ett hus med vallarum då åker hon inte vasan längre.
Det är tacken!

IMG_3636.webp

Blåste upp airbagen i skidförrådet!
Skallen var inte riktigt med igår kväll när jag skulle skruva i patronen i ryggsäcken. Blev trångt mellan väggarna i förrådet där ett tag.
Fördelen är att jag nu vet att säcken fungerar. Nackdelen är att jag ev. inte har någon airbag på resan till Limone nästa vecka... 🤦‍♂️

Visa bilaga 44404
Blåste upp airbagen i skidförrådet!
Skallen var inte riktigt med igår kväll när jag skulle skruva i patronen i ryggsäcken. Blev trångt mellan väggarna i förrådet där ett tag.
Fördelen är att jag nu vet att säcken fungerar. Nackdelen är att jag ev. inte har någon airbag på resan till Limone nästa vecka... 🤦‍♂️
Oj, hur rädd blev du när den drog igång?😲
Kanske går det att hyra en på plats om det inte löser sig?

En liten hakjävel som man kan sätta på ena trugflärpen. Fäster med små buntband eller ståltråd. Så blir det lite lättare att fånga upp hälhöjaren när man turar.
1772901441424.webp

Släng belaget och på med hudar så blir det en extra lätt topptursskida… Sen vänder man hudarna bakofram så blir det glid när det dags att åka nedåt. Försök med det på Köp och Sälj. Halva nypriset prutat och klart. ”Lekfull”…
Då får man åka baklänges om man vill ha glid med hudar bakochfram.:unsure: Låt hudarna sitta rätt riktning och lägg lite glid på dem bara.

Tillbaka
Topp