Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inne på mitt andra par Julbo Shield Spectron 3. Upplever att glaset är tjockt, känsligt för repor och att de ger lite brytningsfel. Immar dessutom mer än sportglasögon. Slutat använda sidoskydden av den anledningen. Får inte du lätt imma på Julbos vanliga glasögon? Har sport-modellen samma tjocka glas? Mina extremt fula Blitz är nästan immfria men inte liga bekväma med hjälm.Julbo solglasögon eller sportglasögon med reactiv photochromic lins kat 0-3 tycker jag är outstanding. En lins som fungerar oavsett ljusförhållanden, från kvällsskidåkning till soliga dagarHar själv båda varianterna
![]()
Bra tips! Vilken lins kör du med? Har kvar en planerad tur till gränsen o sen kanske någon spontan till Jämtland om prognosen ser bra ut. Chanser gärna med det priset.Provade "i vintras" att tura med mina glajjor jag använder för mountainbiken, ett par billiga rackare från CHPO - https://chpobrand.com/en-se/product/henrik-16132pr.
Fungerade alldeles utmärkt. Bra mot solen, polariserande, breda och täcker solen fint på sidorna.
Inte en susning om de passar fint under hjälmen, turar mest när det är gött väder, och då åker hjälmen alltid av.
Finns även med fotokromatiska glas.
Körde med de jag länkade till.Bra tips! Vilken lins kör du med? Har kvar en planerad tur till gränsen o sen kanske någon spontan till Jämtland om prognosen ser bra ut. Chanser gärna med det priset.