Whistler / BC säsong 07/08 ngn?

sleeper85

Ny medlem
Tjena!

Ska till Whistler/BC under säsongen 07/08 och undrar vilka trevliga själar som också ska dit och isåfall när så kanske man kan hooka på sovplats och dylikt.
Siktar på att dra tidigt i januari 08 och sedan vara borta så länge kassan räcker. Vilket blir åtminstone till maj.

Om ni söker fler för boende eller dylikt e jag intresserad!! Vore coolt o hooka med några som delar samma bummarkänsla. När ska ni dra? jag siktar som jag skrev i topic på tidigt i jan.

Jag ska dit, inget snack om saken. Ensam eller med gänget, skiter i vilket, måste pröva den beryktade snön.
Håller ut med 6 månader i Hemsedal inkl 17 dar Bg & 7 dar Valdi så länge.

Ni har säkert bättre snö i Hemsedal än vi har i Whistler just nu :( buhuhuuu
Ber till snöguden varje kväll men han lägger satserna på fel ställen hela tiden! Bring me the white stuff!

Jag ska nog dra dit! i dagsläget ser det ut som att man får dra ensam också! det enda som hindrar är väl att det är rätt så dyrt just i whistler. Men staterna/kanada blir det iaf =)

Snö har vi här i Hemsedal, manchester kl 7.00, men offpisten är inget & snacka om längre, hårt & uppkört.

Men ser sjuuukt mycket fram emot andra sidan. Kan nån bara ta bort den där sommaren.

Jag har också tänkt på saken och skall börja planera. Säsongskortet ligger på 1300$ så man kan väl räkna med att man behöver 2000$ sammanlagt för resor och säsongskort. Jag har ingen aning om hur det lönar sig att övernatta på/vid whistler så om någon som är för tillfället på whistler eller har varit en säsong kan ge mig mera information om saken så kan man maila mig på barbie_bambi@hotmail.com eller adda mig på msn så kan vi ha en pratstund ;)
Jag tänkta att jag skulle kunna finna en kanadensisk fru åt mig, ända orsaken varför jag vill dit :P

Om ända orsaken att dra dit är att hitta en kanadensisk fru så borde du prioritera om. Först puder, och väl i offpisten kanske den rätta dyker upp och gör ett dropp på 15m rätt framför näsan på dig. Man vet aldrig!!

haha, whistler 07-08 låter suveränt... vi e nog 2st killar som letar folk att åka med, lär vara billigare att hitta nåt boende med flera :) Har knappt åkt skidor på länge så det börjar kännas, därav att försöka ta ett år borta från skolan och åka massa skidor.

Häromkring norrköping så har det varit svårt med skidåkningen hittils i år, de öppnade yxbacken 31/1 och nu har det kommit lite riktig snö och kyla så förhoppningsvis kan man dra dit nästa vecka :)

slutet av dec/början jan låter som en bra tidpunkt att dra dit så då hinner vi förhoppningsvis fixa en rimlig summa att kunna spendera där borta, hehe.

Ja tycker att man borde hinna knega o gneta ihop lite stålars på ett år iaf. Man får se uteblivna utekvällar som nödvändigt ont och ta igen det när man väl är framme... btw, vad står kanadensiska dollarn i nuförtiden (orkar inte google nu)

sleeper85 sa:
Om ända orsaken att dra dit är att hitta en kanadensisk fru så borde du prioritera om. Först puder, och väl i offpisten kanske den rätta dyker upp och gör ett dropp på 15m rätt framför näsan på dig. Man vet aldrig!!
JA va ju ironisk men joo om det skulle hända så är ja redo med öppna armar :D

Inte för att det hjälper så mycket men CAD/EUR kursen är 1€ = 1,50$

Bara så alla vet så är det inte så brutalt dyrt som iaf jag hade föreställt mig. Öl är riktigt bra pris på ute och mat är helt ok. Inga stora summor du tjänar på att dra och handla på annan ort.
Parkerna är i tipptopp skick. Helt perfekt shapade, utom första dagen då jag körde på ett "felbyggt" hopp med för vert kicker jämfört med landningen. Suck....hade gärna gjort det ogjort.
Hoppas ni får ett grymt år! Själv njuter vi av Whistler just nu...WEII

Jag å polarn drar dit någon gång i början av januari 08, ev mellan jul-nyår 07. Lär hänga kvar tills snön försvinner, ev när pengarna är borta...

Senast ändrad:
Jag drar dit, med polare eller utan då jag har ganska tråkig bekantskapskrets. =P:

Har varit där innan 1 månad, var dne bästa månaden in my life!

Man har det inte roligare än vad man gör sig. Låter som mooki får ta o dra iväg och leta nya polare helt enkelt. hehe.. kan tro att det va fett najs att va där.. kan inte tiden gå fort och pengar rulla in???

Nu ska den här tråden lyftas igen! Goda råd på hur man reser billigt till Vancouver/Whistler BC? Fick en schock då jag kollade flygbiljettpriser. Och är det någon som skall dit i december och behöver rumskamrat?
Man kan adda mig om man vill vidarediskutera ideer.

Senast ändrad:
Jag och en polare ska nog dit och åka bräda den kommande säsongen.

Vi är ganska intresserade av att dela t.ex. ett hus med flera bums. :D

Flygbiljetter... 7k tur och retur? billigt väl?= :P

många som vill till whistler... vi är också ett par som tänkte dra över, ifall ekonomin tillåter det då vill säga..

7k kan ja tänka mig men har inte hittat billigare än 13k tur retur och about 8k via New York, man har ju tid på sig men ja stressar i alla fall. Jo jag skulle oxo vilja dela hus med nåt gäng, 10 pers stuga kanske? :D Hur hittar jag billiga flyg? Startar från Helsingfors men man kommer ju över viken för ett par hundringar!

jag ska fan till whistler så att så är det :) drygt att man måste knega som fan nu när man tar studenten.

Jag och brossan vet redan att vi får 2 månader i whistler nästa år i julklapp ;) hehe i feel good :D :P

Fan vad sugen jag blev på en sasong i Whistler. Synd bara att jag ar inskriven som fjalljagare i Arvidsjaur den vintern :(, funderar på om man ska førsøka komma undan det på något satt. Det går nog att losa. Delar garna boende med andra skona lirare om det dyker upp :D
ps, sitter på ett norskt tangentbord, åæø på er!

Fan va glidigt att så många har lust att dra till whistler! verkar som det blir en svensk vinter där, har dock funderat på Alaska, lite grym backcounty åkning skulle juh inte sitta helt fel, annars så blire nog whistler lr något liknande i nåra månader, värsta e juh att man ska ha så jävla mycke vuxenpoäng nu, jobb å skola hindrar juh från en längre tids säsongande, funderar helt allvarligt på å skita i plugget å bli bum på heltid!

JAG funderar också på att göra det. bumma i whistler. Kanske blir bara jag liksom! inga kompisar. skulle varit soft om man kunde hänka på andra folk. Men planerna ligger åt det hållet iaf!

Här var man ju inte ensam om att vilja bege sig till andra sidan pölen. Vad kostar allt i runda slängar ... jag är gryyymt dålig på att spara pengar om jag inte har något att spara till. Vad kostar typ boende och liftkort ? mat och så blir ju som hemma nästan plus allt annat man vill ha.

ska du dit å va där hela sässongen så dom jag frågat sa , räkna på att ha med runt 70lök ungefär. jag drar nog nångång melan jul i nyår :)

Snödjup

Tillbaka
Topp