Whistler / BC säsong 07/08 ngn?

Är mest ompackning man är rädd för. Men det skall inte behövas enligt LFV. Om det blir någon straff avgift blir den max 400kr, enligt LFV...
Bara att packa som man tänkt då.
Phony> ledsen att man är så jvla svensk, men att slippa strul med bagage är GULD värt.

zeppelin-erik sa:
Är mest ompackning man är rädd för. Men det skall inte behövas enligt LFV. Om det blir någon straff avgift blir den max 400kr, enligt LFV...
Phony> ledsen att man är så jvla svensk, men att slippa strul med bagage är GULD värt.
Vadå ledsen att du är svensk? Sluta vela istället. Flygbolagen sätter upp regler och de är till för att följas. Står det X KG och X mått så är det så.

Istället för att gissa och skrika ut på Freeride så rättar man sig till reglerna, chansar eller chansar och käftar. Chansar om man är svensk betyder att man betalar för sig, knyter näven i byxorna, gnisslar tänder och håller tyst.

Varför tror du flygbolagen tjänar pengar? Ju för att vi inte förstår att det är VI som är deras kunder och VI vågar inte ställa krav. Skulle det vara så, så skulle inte varje säsongare som skall över pölen kissa på sig över något så trivialt som bagaget.

Det är detta jag menar sluta vara svensk. Här vågare vi inte ens skicka ut dålig mat om vi käkar på restaurang och betalar för. Ännu mindre påpeka något i en service (jag talar om flyget här) som vi faktisk köpt.

Senast ändrad:
Phony sa:
zeppelin-erik sa:
Vadå ledsen att du är svensk? Sluta vela istället. Flygbolagen sätter upp regler och de är till för att följas. Står det X KG och X mått så är det så.

Istället för att gissa och skrika ut på Freeride så rättar man sig till reglerna, chansar eller chansar och käftar. Chansar om man är svensk betyder att man betalar för sig, knyter näven i byxorna, gnisslar tänder och håller tyst.

Varför tror du flygbolagen tjänar pengar? Ju för att vi inte förstår att det är VI som är deras kunder och VI vågar inte ställa krav. Skulle det vara så, så skulle inte varje säsongare som skall över pölen kissa på sig över något så trivialt som bagaget.

Det är detta jag menar sluta vara svensk. Här vågare vi inte ens skicka ut dålig mat om vi käkar på restaurang och betalar för. Ännu mindre påpeka något i en service (jag talar om flyget här) som vi faktisk köpt.
Hmm, så du menar att jag inte har konfronterat dem med mina funderingar?
Har suttit x antal timmar och snackat med Air Canada,SAS och LFV. Allt för att få läget HELT KLART för mig och alla andra som gör eller kommer att göra samma resa. Genom att meddela resultat här så hoppas jag att andra skall slippa göra samma rund ringningar. Information kan man aldrig ha för mycket av.
Att INTE ifrågasätta deras dumma regler och konstiga information, var aldrig ett alternativ.
Just to clear things out...

Då var man på plats i Vancouver, efter en sömnlös flygresa pga luftkonditioneringen som inte gick att stänga av, tack air canada övrigt så gick allt bra vädret i Vancouver är blött och ska nog vara det i dag också.. Imorgon drar vi oss upp till Whistler för att flytta in...

Ni som inte har rest hit än men är på väg, glöm inte att titta upp vad eran mobiloperatör har för roamingavtal i Kanada om ni har tänkt att använda erat svenska abonnemang här. Följande har har vi lärt oss den "hårda" vägen:

Funkar:
Tre
Comviq/Tele2 Kontant + abonnemang (enligt hemsidan)

Funkar inte:
Telenor Kontant (de säger dock att det kan funka med andra typer, osäkert dock)
Halebop

Ni som har andra operatörer och vet status: säg till!

UPDATE: Så här verkar läget vara. Kontantkort i allmänhet verkar inte funka i Kanada då de inte har avtal på realtidsroaming (dvs. de kan inte ta betalt direkt ifrån dig). Tele2 har dock "löst" detta på något sätt, man ringer upp ett nummer i sverige sen blir man uppringd tillbaka på något vänster...
Summa-summarum: Svenska kontantkort i Kanada fungerar inget vidare.

Senast ändrad:
hallo.
om man har telia kontaktkort så får man meddela i förväg att man ska utomlands o dom kollar upp en.
sen får man räkningen hemskickad för samtal som görs utomlands. = det blir inte ett refillkort.

erik: vad kör du med i canada då? köpt ett refillkort där eller??

Erik:
Om du ska vara i kanada längre än en månad så skaffa kontantkort där. kostar typ 50 dollar, men lätt värt det...dock är de lite konstiga där så det kostar att ta emot samtal om folk ringer ifrån andra operatörer.... men i längden blir det billigare än att ha svenskt kort....tips...hemtele är det bästa!!!

Senast ändrad:
Har både hemtele och pre-paid från Rogers ;)

Vodafone (ex Telenor) hade något liknande Telias, där man gjorde om sitt pre-paid till abonemang. Kanske de har än...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp