Corin
Aktiv medlem
Salomon Shift
Jag förstår! Jag märkte fördelen utför i alla fall. Det är som en alpin bindning helt enkelt, och Beast är ju inte riktigt det. Jag tror att vågar den där sista idiotin med Shift. Jag brukade köra det på Beasten också, men precis som du säger ville jag alltid vara lätt på foten och försöka vara så snäll som möjligt mot bindningen.Pillard sa:Ja alltså att jag kommer att bli nöjd med Shift betvivlar jag inte en sekund. Frågan är dock ifall fördelen gentemot nuvarande Beast 16 är direkt märkbar utför? Uppförsegenskaperna ser jag inga problem med Shifts "tillkortakommanden". Jag går aldrig så att det gör nåt att ta av skidan och att få platt platt-läge ser jag däremot som en stor fördel gentemot Beasten.
Jag kör ju halvhårt med Beasten idag men det är den där sista "idiotin" som jag kan sakna lite. Att åka 100 blås nedför en välpreppad pist och dra en sväng eller stoppsladd med tryck vågar jag inte riktigt idag utan tänker istället efter hur jag ska svänga/stanna på ett sätt som inte utmanar bindningen...