400 norrmän i Sälen

la_grave
1739 inlägg
la_grave 8 mån sedan

Det här är bara för roligt

http://www.dn.se/nyheter/sverige/400-un … ran-salen/

Han anser att studentnationen hade vidtagit nödvändiga åtgärder. Bland annat hade de med sig 15–20 egna vakter som skulle upprätthålla ordningen.

20 vakter!

Svar

Mountain_Man
3983 inlägg
Mountain_Man 8 mån sedan

Yes ... men det är ganska oklart vad som egentligen har hänt. Kanske någon på plats kan komma med mer information. Bilden är från Högfjällshotellet vilket iofs. inte behöver betyda något. Det som jag tycker är mest intressant är att Norrmännen blev utvisade på en tisdag (igår). Det tyder på att det var måndagens aktiviteter som fick Skistar att tröttna ur. Vanligaste bytesdagen i Sälen är söndagar, vilket då innebär att norrmännen varit på i maximalt två dygn ... :-)

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
erik_lagg
536 inlägg
erik_lagg 8 mån sedan

Var folk- och försvarsmötet över då? Skön krock annars med militärer, politiker och 400 fulla norrmän.

Anzom
539 inlägg
Anzom 8 mån sedan

erik_lagg skrev:

Var folk- och försvarsmötet över då? Skön krock annars med militärer, politiker och 400 fulla norrmän.

Förklarar ju varför SSU:s ordförande valde att ta taxin därifrån..

Den som väntar på något gott.... Citera
KaitsuH
375 inlägg
KaitsuH 8 mån sedan | Senast ändrad KaitsuH (8 mån sedan)

Jag är också mycket intresserad av hur många vakter skulle 400 högskolelever behöva enligt Skistar. 400? 2000? En miljon?

KaitsuH Citera
erik_lagg
536 inlägg
erik_lagg 8 mån sedan

@Anzom exakt! Känns som att vi är något på spåret här!

la_grave
1739 inlägg
la_grave 8 mån sedan

KaitsuH skrev:

Jag är också mycket intresserad av hur många vakter skulle 400 högskolelever behöva enligt Skistar. 400? 2000? En miljon?

Jag tycker det är märkligt att de, enligt sig själva, behöver mer än noll vakter.

eHogstrom
1829 inlägg
eHogstrom 8 mån sedan

Mountain_Man skrev:

Yes ... men det är ganska oklart vad som egentligen har hänt. Kanske någon på plats kan komma med mer information. Bilden är från Högfjällshotellet vilket iofs. inte behöver betyda något. Det som jag tycker är mest intressant är att Norrmännen blev utvisade på en tisdag (igår). Det tyder på att det var måndagens aktiviteter som fick Skistar att tröttna ur. Vanligaste bytesdagen i Sälen är söndagar, vilket då innebär att norrmännen varit på i maximalt två dygn ... :-)

/MM

Var ute och promenerade med hunden natten mot Tisdag och kan intyga på att någon av Russarna hade ett jävla ljudsystem. I en radie på en kilometer kunde man höra Eurodancer och Castle in the sky dåna klart och tydligt.

Det var fest i Vasabyn och med tanke på ljudnivån kan det varit svårt att sova i närliggande stugbyar (tex. Vintergatan, Kopparbyn samt Wasavägen). Att detta blivit en sådan stor nyhet är förvånande dock..

I ride fat twins. LÅ LÅ LÅ Citera
petrusalmer
20 inlägg
petrusalmer 8 mån sedan

Det här hände ju i början av december också. VI kom till polarens lägenhet vid högis sen på tosdagskvällen och hela lägenheten var vänd uppochner. Tavlor borta, soffan av på mitten, nya köksbänken förstörd, fläckar på golv, dörrar och väggar. Gardinerna hängde fel, lampor sönder osv osv osv... Skistars svar då var att det hade varit hundratals norska studenter uppe helgen innan.

Allt skötes dock ganska snyggt av skistar senare då vi blev bjudna på julbord och dom stod för alla kostnader i lägenheten. Men ändå konstigt att dessa saker inte upptäcktes av dem som ska gå och kontrollera alla lägenheter efter att någon bott i dem

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook