Croft reseutbildning

Larsse

Ny medlem
Croft reseutbildning
Tjenare!

Skulle höra om någon har haft något att göra med Croft reseutbildning. Har blivit antagen till en utbildning, men har aldrig hört talas om dom förut. Skulle bli glad om någon skulle kunna ge mig lite info om dom. Vart kan man få jobba på vintern?

//Larsson

Croft reseutbildning
hejhej!!
Jag har oxå blivit antagen till den kursen och har försökt få fram information om verksamheten. Men jag hittar dock ingenting på internet,, och det går inte att hitta något när man söker på "croft reseutbildning". Vet inte hur jag ska göra, om jag ska betala in eller inte. Hur har du gjort?? //Anna

Croft reseutbildning
Tja! ringde till hotel diplomat i åre om croft har bokat något där... dom har bokat för utbildningen på hotelet engligt hotelets konferens ansvarige.. hon har sagt att man kan försöka ringa till dom efter kl 6 på kvällen... för dom hade oxå problem att få tag i dom från början... //Milan

Croft reseutbildning
Har oxå blivit antagen till denna SÅ KALLADE UTBILDNING.
Jag kan säga att det är en stor bluff och jag varnar för
att betala in pengar, gör det INTE!!!

Har ringt och pratat med en person som jag fick tag i samma datum
som antagninsbrevet kom men efter att ha läst en artikel i
tidningen om att allt är en bluff så ringde jag igen och har inte fått
något svar!
har även ringt till Åre till hotel Diplomat och dom har en preliminär bokning
på denna person- senast den 28:e skall han lämna besked till dem om
bokningen ska gälla!
Skattemydigheterna har kollat upp honom och han har som det står i
papprena en F-skatt sedel men dock ingen på några anställda..
Svårt att driva en sådan stor grejj utan anställda, eller hur?
Hans namn finns med på vissa papper men stämmer inte överrens med
telefon nummer och adresser som han lämnat.

Detta är en stor BLUFF!

Croft reseutbildning
Okej, vem kan man ringa om man vill ha detta bekräftat att det är en bluff??
För jag har försökt ringt till croft en miljon ggr och komer hela tiden till en telefonsvarare..... suck.
//anna

Croft reseutbildning
Jag vet inte riktigt vem som ska bekräfta det för dig Anna men
med dom eftersökningar jag gjort så kaske du ska lita på mitt ord..
Jag har betalt in dom där pengarna som jag troligtvis aldrig mer kommer
att se skymten av...
Tala med skatteverket i din kommun och be dem plocka fram uppgifter.
Berätta att du är misstänksam.
Gubben jag pratade med på skattekontoret va helt säker på att detta var
en bluff...
Jag kommer att göra en polisanmälan på detta och tänker
inte ge mig förrän mina pengar är där de ska vara...

Croft reseutbildning
jag har också blivit antagen. vart lite orolig precis innan jag betalade in. vilken tur att jag sökte en gång till på internet. jag tror också att det hela är en bluff men jag vill så gärna tro att det inte är det. fast det verker lite väl billigt och bra för att vara sant!... man får ju inga garantier... alla borde göra en polisanmälan. ändå fast man inte har betalat... SUSPICIOUS!! //Kim

Croft reseutbildning
Tycker också att alla som haft med detta "företag" att göra
borde göra en polisanmälan för att de som redan hunnit betala
in kanske har en chans att få tillbax summan. Plus att de
hittar den skyldige!
Hade mina misstankar jag oxå, men
godtrogen och dum som man är så....

Om någon har någon mer upplysning om detta så skriv genast om det
här inne tack
/P

Croft reseutbildning
jag har förresten snackat med han Felipe Diaz två gånger på telefon. fick hans mobilnr också. lägger upp det här så kan alla som vill ringa: 0704748791. Han ringde upp mig efter att jag hade talat in på crofts telefonsvarare 2 gånger och skrikit lite och vart sur. då fick jag mobilnumret sen. där svarade han nästan på en gång! säg inte var ni fick numret ifrån bara. för då kanske jag hamnar i trassel... Det verkade seriöst när han snackade, men det kan ju vem som helst få det till...

Croft reseutbildning
Okey. Tack för mobil nummret jag ska genast
ringa och höra vad han har för försvar- utan att nämna några källor..
Vad sa han till dej när du ringde då? (imsekimse)

jag läste det i moratidningen- försöker att få tag på reportern nu!

Croft reseutbildning
jag ställde bara massa frågor ang. utbildningen. Hur det skulle gå till, hur länge man höll på på dagarna, lön, resedestinationer. mm. Då hade jag inte börjat bli misstänksam än så jag frågade ingenting sånt. på den vanliga telefonen skylde han på att dom hade problem med telia när jag undrarde varför dom inte svarade på den...

Croft reseutbildning
vadå funkade inte? avstängt eller ingen som svarade eller telefonen avstängd eller vad? (argarg)
alla kan väl ringa till deras telefonsvarare och säga att om dom inte ringer upp så betalar vi inte in! så kanske det händer nåt!!

Croft reseutbildning
Nej jag kom till mobilsvar bara.... numret gick inte att nå för tillfället...
Ska pröva flera gånger..
Nu är jag väldigt upprörd över detta så jag ska ringa och skälla jag med!!!
Tycker att din ide var bra om att alla ringer och kräver att de ringer upp..!

Croft reseutbildning
ska ringa kronofogden imorgon och även bolagsverket o kolla lite till innan jag EVENTUELLT betalar några slantar. trist läge detta, oerhört klantigt att inte svara i telefon, nåväl.

Croft reseutbildning
Jag har pratat med denne felipe diaz och han sa att de var 20 som blivit antagna och anledningen till att de va svårt att få tag på dom var för att alla som inte blivit antagna ringer hela tiden.

Jag har betalat in pengarna..

Croft reseutbildning
hej!!

Någon mer som pratat med denna felipe? jag har ej betalt in pengarna,, och kommer nog inte att göra detta?? är det någon som ska åka iaf?//anna

Croft reseutbildning
trist om folk drar sig ur pga ett internet rykte. ännu tristare om det visar sig vara sant iofs, knepigt värre. jag avvaktar till morgondagen!

Croft reseutbildning
De finns mkt som talar för att de är en bluff men d e oxå tvärtom.

Denna reporter som skrivit har inte mkt att gå på hon har lika mkt som alla andra. Åre Hotel och konferens har sin plats på Hotel Diplomat i Åre. Så de är inget bevis..

Jag vet inte va jag ska tro. Jag har betalat resan och jag kommer inte att ta ett beslut om de är sant eller falskt förens på fredag när bokningen på Hotel Diplomat är bekräftat.

Om de kommer fram att detta är en bluff så tycker jag fruktansvärt synd om dom individer som kommer stå uppe på Bantorget å vänta på den buss som aldrig kommer. Men om det inte är så kommer jag tycka synd om dom som bestämt sig för att detta är en bluff. Och oxå om mig själv som gick på´re och betalade för´re.

//sofia

Croft reseutbildning
Ja det har jag iallafall.
han ringde mig innan jag såg det här forumet och han borde ha vetat om artikeln, han borde ha kommenterat artikel för att anses seriös?

Croft reseutbildning
Jag har kollat upp mycket fakta runt Felipe Diaz.
Bland annat på skatte kontoret. Han har F-skattesedel
men dock ingen för personal, det finns alltså inte registrerat
att någon jobbar för honom (vilket man måste registera om man har personal)
Då är min fråga, hur bedriver man en sådan här grejj själv?
Jäklit mycket arbete.
Jag har även talat med reportern som skrev artikeln i Mora tidning
och hon sa följande:
Denne Felipe Diaz har annonskostnader på 19000:- som INTE är
betalda, därför har annonseringen stoppats!
De inlämnade annonserna var felstavade och såg allmänt skumma ut...
Hon skulle söka vidare på detta. Hon har även ringt till Croft och
lämnat sitt namn och sagt att hon är reporter men som för många andra
så har hon inte fått något samtal tillbax.

Mycket tyder på att detta bara är en bluff.
Ni som tänker acceptera det, gör inte det- stå på er, kräv tillbax
pengarna! Jag tänker inte låta nån annan kränka mig på detta vis
och ta mina pengar.
Om det däremot visar sig att detta är en seriös grejj. Då har personen ifråga
skött det på ett mycket dåligt sätt och förväntingarna på utbildningen lär inte
stiga av det!

En annan fundering jag hade var att första annonsen som kom ut så var åldersgränsen
18-år men helt plötsligt i de andra så ändrades åldern till en högre. Hur kan de komma sig att jag då med mina ynka år blev antagen ?

Croft reseutbildning
Tja! Likaså jag är en av de "20" som blivit antagna. Jag ringde företaget, för informationen man fick var misstänksam alltså.....och kom fram efter x antal timmar. Killen jag snackade med hette Niklas Johansson och hävdade att det var han och en av hans kollegor som skuille hålla i kursen. Lite konstogt verkar det när den här Felipe bara är 24 år, som framgår av org.numret. och att inte ens eniro hittar numret till företaget. Däremot hade dom ett nummer på samma adress till ett "Croff"-reseutbildning. Killen kunde däremot inte förklara varför. Annars tyckte jag att han lät förtroendeingivande och kunde svara på alla frågor. Men ni som betalat, har ni inte fått någon bekräftelse från företaget?
Skulle vara så synd om det visade sig vara en bluff...

Croft reseutbildning
Har oxå pratat med en kille, men minns inte hans namn...
Har oxå fått reda på att det finns ett nummer till "croff"..
Man lär ringa och kolla det nummret, har du det nerskrivet (Em_son) ?
Som du oxå säger så finns det fler anställda då? Även det är skummt...
Jag har betalt in men har inte fått någon som helst bekräftelse...

Croft reseutbildning
Låter ju ganska skumt. Kan någon förklara vad det är ni har blivit antagna till? Har ni sökt till kursen?

Eniro visar att det finns två Felipe Diaz i Sverige. Bara att hälsa på om ni vill ha pengarna tillbaka ;)

Croft reseutbildning
(Joye) Kan du va så välnlig å skriva ner de adresser och telefon nummer du får tag i på eniro?

Det är en reseledarkurs i Åre..eller en så kallad...

Croft reseutbildning
Sen var jag lite tveksam till att man hade endast en vecka på sig att betala in. Breven var daterade den 17, alltså låg den i våra brevlådor den 18, kanske 19, och sen ska det vara inne den 25? Jag har inte betalat, men har till imorgon på mig, frågan ärom det är värt att chansa. Hur stor är chansen att få tillbaka pengarna om det går snett egentligen...samtidigt skulle det vara så trist att missa något som detta bara för att man kanske är paranoid.
Jag ringde också hotell diplomat.....och fick beskedet att det var en preliminärbokning då hela beloppet inte är inbetalat.

När jag pratade med Niklas passade jag också på att fråga om de haft tidigare utbildningar...en i höstas hade de, med 15 st, varav 12 blev godkända och 7 idag(vad han visste) hade fast antällning där de haft sin provanställning. Glömde fråga efter elevreferenser...en idé iof. Men har inte alla företag någon form av hemsida nuförtiden?

Tillbaka
Topp