bygga vattenhopp

Pjuud

Ny medlem
bygga vattenhopp
vad ska man ha för underlag så att det glider? funkar det med sånna här plastskivor som man kan skarva ihop dom finns bland annat i ishallar....... Kan ni inte ge mig lite tips på hur man ska bygga osv..... skulle vara väldigt tacksam :)

bygga vattenhopp
Ja om nån vet får nån gärna komma med idéer så man kan köra "sommarskidåkning" på hemma plan.

Kan skotorkarmattor funka?Har för mej jag sett nått sånt när backhoppare åkt när snön varit en bristvara

bygga vattenhopp
jag har hålt på lite med backhoppning och det är inte sånt material som i skotorkarmattor men det är dock ganska likt och kan kanske funka det är ju värt ett försök lr??? :P

bygga vattenhopp
kan inte funka bra med en skotermatta, det är ju gummi vilket innebär dåligt glid.

Bor du i lule måste du väll ha settt en skoter nån gång, eller?

jag tro inte alls på skoter matta, man måste nog ha nån hårdare plastvariant...

//ah

bygga vattenhopp
min bestämda uppfattning är att en skotorkarmatta är gjord i plast.

Observera att detta inte har något med en skoter att göra(hosthost..andersha...hosthost). Läs Sko Torkar Matta, altså en matta man torkar skorna på. Är i allmänhet gröna men massa piggar på och kan liknas med en gräsmatta modell hårdare.

Dessa finns att köpa i diverse affärer tex. Biltema Obs! osv....

Nu vill jag inte se några fler missförstånd mellan skotermattor och SkoTorkarMattor!

fler förslag på glidigt underlag välkommnas....

bygga vattenhopp
Man kan köpa konstgräsmattor, som liknar skotorkarmattor på Bauhaus och troligtvis andra byggvaruhus.

Den matta jag pratar om kan man köpa på rulle (man får skära loss så mycket man vill i affären) med cirka 4-5 meters bredd, vilket torde lämpa sig bättre än att tråckla ihop hundratals skotorkarmattor.

Mattan ser ut tär gjord av nylonfibrer som borde vara ganska halt, även om det blir lite blött, fibrerna är lite finare än de grova gummipiggarna på skotorkarmattor.

Lycka till med inköpen, ni kan väl fota rampen och lägga in länk när den blir klar?

bygga vattenhopp
På länken i ett tidigare svar verkar de ju använda sån där fyrkantig "plasttrall" som man kan ha på balkong/garage. Men det kanske det är det du menar man har i ishallar (tillbringar minimalt med tid i ishallar). Fast jag vet inte hur flexibla dessa blir när de ska böjas. Jag skulle gissa att skotorkarmattor och konstgräs på rulle ger lite mer motstånd (fast jag har ju inte testat själv, bara en gissning).

Lycka till med bygget! Man blir jäkligt sugen på att börja spika själv.

bygga vattenhopp
jag skullle gissa på att det flesta plast mattor fungerar. men sen så ska du inte bli ledsen för lite repor, det är det största problemet. suttit och tänkt en stund och alla andra material än snö ger repor. ajja lycka till. om du lyckas ger det nog många timmars rolig åkning =)

bygga vattenhopp
alla här kallar det skotorkarmattor men jag brukar då använda ordet dörrmatta.
eller är det någon skillnad? iofs kanske man inte alltid har en sån där hård-plast-gräsmatta som dörrmatta. Då är det nog vanligare med en vinröd mjuk matta med texten "ingång på egen risk" eller "välkommen". i så fall har man väl skotorkarmattorna utanför dörren.

bygga vattenhopp
tror det skulle bli bökigt med massa "Välkommer, se upp för den döda hunden" mattor om man ska bygga vattenhopp

Ni som hoppat i vatten förut, vad har ni haft på fötterna?
Era vanliga pjäxor eller?
Funderar på vad dom tycker om att bli dränkta ideligen...

bygga vattenhopp
HAH... ber så hemskt mycket om ursäkt för missförståndet... otur att man inte tar sig tiden att läsa odenligt :))

bygga vattenhopp
Buddy_Revell sa:
Man kan köpa konstgräsmattor, som liknar skotorkarmattor på Bauhaus och troligtvis andra byggvaruhus.

Den matta jag pratar om kan man köpa på rulle (man får skära loss så mycket man vill i affären) med cirka 4-5 meters bredd, vilket torde lämpa sig bättre än att tråckla ihop hundratals skotorkarmattor...
Man behöver absolut inte trockla ihop en massa skotorkarmattor för dom gå också att köpa på rulle, så de är bara att välja sj hur många meter man vill ha så skär dom ut det sedan åt än. Gå till K-Rauta där finns grejerna! Skotorkarmattorna glider också rätt bra med lite vatten och såpa:)

bygga vattenhopp
pressening och sopa funkar nog bra eller dörrmattor

Senast ändrad:
bygga vattenhopp
DU vet sånt här grönt staket man har runt hustomter sådant staket me lite vatten på så glider de jävligt bra ska ja säga dej mycke bättre än vatten sopa och pressening.Och sådan här plast som är i ishallar en liten del i början eller nått akn man väll ha de men de går ju ha hela också men de är jäkligt glidigt.

Tillbaka
Topp