Utan stavar nästa Säsong?

Ringstad

Ny medlem
Heejsan alla freeriders jag bara undra om det är inne att åka utan stavar nästa säsong? ( Kollade några hemsidor och där stod de att de var inne att åka utan stavar nästa år ,inte för att jag ska göra de , har alltid hatat synen med någon utan stavar.)
. Är de några som ska göra det eller ? Är bara Nyfiken . Personligen tycker jag det är fult men alla tycker olika . Lägg en kommentar

Senast ändrad:
Haha skön tråd:P Kommer bli feta disskusionerna och förmodligen en del på hopp på dig om att du inte kan bestämma själv och måste följa strömmen.

Personligen kommer ajg väl kanske testa nån gång att åka utan stavar för att se om det är skönare än med stavar. Är det de ja då kanske man kör utan.

jag har hört från amerika att det kommer bli inne att köra med ratt istället för stavar nästa säsong.

hur kan de va inne att åka med skidor nästa säsong:S.. svårt att säga vad som är "inne" om typ ett år..

RED:
skulle vara ebba von sydow då..

Senast ändrad:
ekdahl sa:
alla vet ju att dom som kör utan stavar sitter ner när dom kissar..
Mja det stämmer ju inte riktigt, för du har ju stavar..
nädå jag skojjade bara..

OnT. I parken kanske det blir lite utan stavar, men övrigt kommer väl jag och alla andra köra med stavar.

Senast redigerad av en moderator:
jag kommer iallafall inte åka utan stavar. tycker personligen att det inte ser särskillt snyggt ut att åka utan och så är det nog inte så skönt skulle ja tro.. har inte testat:)

kör med det som funkar bäst, mycket bättre balans med stavar så jag skiter fullständigt om det är "inne" eller inte. Löjligt

kan väll va bra å köra uta ibland som träning! Själv tkr ja de e många som borde ha stavar ist för att åka utan då ja tkr de ser flaxigt ut utan. men är man tillräckligt bra så ser de ju shysst ut utan stavar, men de e inte många.

jag måste köra utan stavar från början för jag råka bryta av mina förra... men de är riktigt skönt utan stavar!!

vi kanske ska ta och köra med en mick och skita i handskarna och mössan och köra keps och feta ringar på händerna snart också? Varför en mick? Jo för att man ska kunna rappa fett i luften, fatta vad brudar man kan få asså.

jag ska åka utan skidor. har kollat på lite hemsidor och såg att det är inne 2009. och jag gör allt för att vara inne. (inte inomhus)

KristofferH sa:
kan väll va bra å köra uta ibland som träning! Själv tkr ja de e många som borde ha stavar ist för att åka utan då ja tkr de ser flaxigt ut utan. men är man tillräckligt bra så ser de ju shysst ut utan stavar, men de e inte många.
tkr de ser flaxigare ut med stavar men.. Inte en meter förlängda armar.

Varför bry sig om det är inne eller inte att köra utan stavar?
Vad man borde bry sig om är om det är bättre eller sämre att köra utan stavar då man jibbar.
Stavar finns ju för att dom fyller en viss funktion, den funktionen är att man får bättre balans med stavarna när man åker skidor, främst då i högre farter och svängar.

Dock när man jibbar så uppnår man ju sällan höga farter eller kraftiga & stora svängar, så därför kanske dom är i vägen, enda sättet är väl att prova, om man själv tycker att stavarna är i vägen när man hoppar så ska man väl inte använda dom, om man tycker att man får mycket bättre balans & kordination med stavarna så ska man köra med dom.

Det jag vill poängtera är att gällande frågan hurvida man ska ska utan stavar eller inte, inte bör bestämmas om det är modé eller inte, utan hur det påverkar ens åkning.

Jag själv kommer inte släppa stavarna, av dom anledningarna att jag inte bara åker park och att jag bara måste ha stavar. Poles are made for skiing!

Senast ändrad:
Personligen har ja aldrig gillat synen av skidåkare utan stavar. De ser kanske "okej" ut på rails, men i hopp e de fan inte snyggt någonstans. Att köra utan stavar gör man i skidkolan. Jag kommer köra med stavar...

jag kommer personligen köra med en "pimped out" käpp med bling på, och i andra handen en så kallad "pimp cup" som jag kan ha all min "crunk juice" i. det kommer bli det nya.

JWester sa:
jag kommer personligen köra med en "pimped out" käpp med bling på, och i andra handen en så kallad "pimp cup" som jag kan ha all min "crunk juice" i. det kommer bli det nya.
Jo det verkar ju vara modé och inte den funktionella delen som bestämmer vad man ska åka med eller inte ^^

Stavar ska det va annars ser man ut som en äcklig freestyle/bladeåkare.

Dessutom så har kimkimkim har helt rätt i det han säger.

Tillbaka
Topp