front flip?

• Trådstartare Trådstartare bobby123
  • Start datum Start datum
front flip?
åk fram till ett hopp, kasta dig framåt för att sedan snurra runt en gång. Kolla en aning på landingen och sedan landa.

Fan va bra. du sätter det säkert på första försöket efter detta

front flip?
Kan du göra en framåtkullerbytta? Bra, då kan du göra en framåtvolt. Bara att dra iväg en kullerbytta på kanten av uthoppet.

Landingen är lite krångligare, handlar mycket om känsla men man kan kolla efter horisonten för att bedömma vart man är.

front flip?
du må ta i ganska mkt när du gör frammåt för annars blir de ila å du landar på huvet

front flip?
hmm, jag kan inte göra en själv men jag kan tänka mig att att du skulle kunna känna efter lite på en stundsmatta hur snabbt du ska göra volten och så.

front flip?
pröva i något hopp du känner dig säker i, sen lutar du dig framåt å kryp ihop i luften Våga snurra hela vägen. å sen handlar det ganska mycket om känsla när du landar.

hur snabbsnurr du behöver göra , beror på hur smidig du är och hur hoppet ser ut.

front flip?
jag vet en kille som säger att han ska göra lincoln på friluftsdagen ska bli kul att se hej då

front flip?
min kompis prova, han kan inte frontflip på studsmatta.
han provade lite kullerbytor innan på marken och sedan körde han, satt nästan, man ska inte tänka så mycket bara!

front flip?
När jag testade så drog jag ena skidan så den lyfte, sen när jag nästan var med foten på kicken på drog jag, Det funkade!

front flip?
Ja gjorde mina första försök på frontflip för 1-2 veckor sen, ja hade ett hopp som var halv brant. man ska inte ha ett hopp som e alldeles för brant för då går det åt helvete. men men... du ska komma in mot kicken med hyffsat mkt fart och förbreder rotationen med armarna, sen ett bra tips e att ha ena foten några cm framför den andra för då kan du trycka till med den foten som e bak... sen precis när du har slutet av kicken under bindningen så kastar du dig framåt. med hjälp av armarna. kryp ihop i luften och leta efter landningen :)

Finns en bild på mitt fotoalbum när ja gör det.

Lycka till =)!

front flip?
det är enkelt, om man gör rätt, i kicken så brukar jag dra bak ena skidan och fram lite med den andra, och bara trycka ifrån med den ena foten, sen i luften löser sig det, men det är mycket magkänsla i början

front flip?
Man tror det är svårt! Men så är inte fallet...
Åk in mot uthoppet, ta sedan i med all kraft du har i armarna och hopp smtigt med fötterna så klarar du nog det;) Glöm bara inte bort fötterna för anars går det år pippan!!!

Lycka till!!!

front flip?
Av: Patrik_L | 2008-02-09 12:14 Citera

Gör bara som den här killen gör efter ca 1 min av filmen..

JÄVLAR! feeet video han sätter nästan switch trippel frontflip !
det är galet kolla!

front flip?
men asså faan vad jag stör mej på alla sånna här frågor! hur gör jag frontflip, hur gör jag backflip, hur gör jag mute grab å sån skit! vafan tänk efter lite själv! vad är en front flip? jo det är när man voltar frammåt! hur tror du man ska göra? slänga sej åt sidan? är de så svårt att förstå hur man ska göra? om inte kan du ju bara prova lr skämmas för ditt lilla iq..!

front flip?
freppen sa:
men asså faan vad jag stör mej på alla sånna här frågor! hur gör jag frontflip, hur gör jag backflip, hur gör jag mute grab å sån skit! vafan tänk efter lite själv! vad är en front flip? jo det är när man voltar frammåt! hur tror du man ska göra? slänga sej åt sidan? är de så svårt att förstå hur man ska göra? om inte kan du ju bara prova lr skämmas för ditt lilla iq..!
så rätt.....

Tillbaka
Topp