Grab i en snurr?

Tipsson

Medlem
Grab i en snurr?
Jag kollade på forumet lite med hittade inget liknande.
Jag kan ju lite standard grabar, Tex: mute, safety osv.
Men, det är i en snurr som jag inte får till det, Jag börjar snurra, Känner mig säker, greppar efter skidan också stannar snurren! Jag förstår inte varför, Går ju i en 180, men om jag ska försöka i en 360 eller en 540 så tar det bara stopp!

Nån som har nått bra tips på hur man kan göra för att inte snrren ska sluta?

Grab i en snurr?
du rör dig antagligen för mycket i luften, som att snurra på studsmatta o dra ut armar o ben då stannar man.

Grab i en snurr?
e inte så bra på de själv, men prova att inte försöka ta graben för tidigt utan när du har kommit en bit i snurren.

Grab i en snurr?
Sätt dig på en datorstol som du kan snurra på. Ta fart och snurra och sträck ut benen rakt fram. Efter att ha snurrat ett halvt varv och känt på farten så dra in benen mot stolen, fortfarande utan att ta i marken/stolen med benen.

Samma fenomen?

Grab i en snurr?
tänt på att du inte bara ska graba! utan nurra också så kolla hjärna runt axeln efter landningen så du inte stannar. mute är enkel p´å snurrar tex!!

Grab i en snurr?
Rassa sa:
Sätt dig på en datorstol som du kan snurra på. Ta fart och snurra och sträck ut benen rakt fram. Efter att ha snurrat ett halvt varv och känt på farten så dra in benen mot stolen, fortfarande utan att ta i marken/stolen med benen.

Samma fenomen?
kändes lite så, började man graba för tidigt i snurren åkte stolen iväg , men om man väntade lite efter 270c så blev det stabilt.
eller så va det bara att stolen tappade snurrfarten, inte vet jag:)

Tillbaka
Topp