sw cork 360?

OWester

Aktiv medlem
sw cork 360?
tja!
är det möjligt att göra en sw cork 360? jag har aldrig sett någon men det borde funka. eftersom cork 360 funkar, så borde man i teorin kunna göra sw också.

synpunkter?

sw cork 360?
Det är helt fullt möjligt. Jag har sett det med egna ögon.
Simon Dumont gjorde det i svarta linjen i Bräcke, Åre under JOSS. Inga problem där inte :P

sw cork 360?
de e ju mkt lättare med sw cork 3 än vanlig på studsmatta och det är lätt på badhuset, så det borde ju gå på skidor mde :P ska fan prova nästa år

Senast ändrad:
sw cork 360?
finns ju skillnader i och med att landningen blir uppåt (sedd från personens perspektiv som stillastånde och inte fartens) i jämförelse med kicken om du åker in switch och landar switch. om du kommer framlänges och landar framlänges blir landningen mer som en nedförsbacke. detta kan ju utnyttjas på olika sätt men jag tror att det gör det svårare om du skulle göra en sw cork 3 en än vanlig.

sen är ju alla sw corks vanliga corks bara att den första sw 180n används för att komma så att man ligger mer bakåt när man kommer framlänges och sen går in i corken som vanligt bara att det blir lite lättare att snabbt komma ut den. alltså cork 3 = switch cork 5 utan första sw 180 delen bara att man kommer lite mer snett efter sw 180 delan alltså är det lättare och mer naturligt att komma ur en sw cork 5 än en cork 3. så tänker jag i alla fall och det måste ju betyda att en cork 3 är som en cork 180 fast lite lättare att komma ut.. cork 180 är ju typ omöjligt utan "hand fusk" men blir ju lättare om man börjar i en possition där man redan ligger lite snett som man gör när man carvar kicken, eller om man gör en sw cork 180 och redan ligger snett så det lär ju inte va så himmla svårt med sw cork 3.

tror desutom att det är sjukt mycket lättare på små hopp än stora :p

sw cork 360?
Lu-Crabber sa:
finns ju skillnader i och med att landningen blir uppåt (sedd från personens perspektiv som stillastånde och inte fartens) i jämförelse med kicken om du åker in switch och landar switch. om du kommer framlänges och landar framlänges blir landningen mer som en nedförsbacke. detta kan ju utnyttjas på olika sätt men jag tror att det gör det svårare om du skulle göra en sw cork 3 en än vanlig.

sen är ju alla sw corks vanliga corks bara att den första sw 180n används för att komma så att man ligger mer bakåt när man kommer framlänges och sen går in i corken som vanligt bara att det blir lite lättare att snabbt komma ut den. alltså cork 3 = switch cork 5 utan första sw 180 delen bara att man kommer lite mer snett efter sw 180 delan alltså är det lättare och mer naturligt att komma ur en sw cork 5 än en cork 3. så tänker jag i alla fall och det måste ju betyda att en cork 3 är som en cork 180 fast lite lättare att komma ut.. cork 180 är ju typ omöjligt utan "hand fusk" men blir ju lättare om man börjar i en possition där man redan ligger lite snett som man gör när man carvar kicken, eller om man gör en sw cork 180 och redan ligger snett så det lär ju inte va så himmla svårt med sw cork 3.

tror desutom att det är sjukt mycket lättare på små hopp än stora :p
ja tror det e sjukt mycket lättare på stora hopp.

sw cork 360?
jag tycker typ alla trick blir svårare på stora hopp för balansen blir mer uppfuckat, t.ex. att göra cliina grabs på femmor är lättare på mellan stora än cp stora såvida man inte hoppat in sig som fan på de stora :p

sw cork 360?
Lu-Crabber sa:
jag tycker typ alla trick blir svårare på stora hopp för balansen blir mer uppfuckat, t.ex. att göra cliina grabs på femmor är lättare på mellan stora än cp stora såvida man inte hoppat in sig som fan på de stora :p
jag tycker tvärtom, så jävla gött när man kan ta det lugnt på större hopp.

sw cork 360?
haha dessa trixare asså.

OT: ja de går mycke lättare än framåt, iaf för oss oldboyz som inte kommer längre än 3a

sw cork 360?
jag har hört att din bror har en väldans koll på om man kan göra corks å inte, både i praktiken å teorin.. vore de inte bara lättast att fråga han då han förmodligen kommer veta bäst ;)

spelar ju ingen roll vad vi andra skriver iallafall...

men de är klart de går att göra! alla trick funkar, handlar bara om att ha rätt hopp och rätt teknik

Tillbaka
Topp