Boende nära Snowbird/Alta finns, INTE.. fullt nu

• Trådstartare Trådstartare J-P
  • Start datum Start datum

J-P

Medlem
hallå! Salt Lake City januari till mars (3jan-31mar). Det är ett stort hus som ligger precis vid foten på berget mellan öppningarna till LCC & BCC (Little Cottonwood Canyon & Big Cottonwood Canyon). Finns bland annat "hot tub" utomhus, trådlöst internet, HD-TV med TV-spel och annat viktigt..

4 orter finns inom 10-20min med bil:
Snowbird (12km)
Alta (16km)
Solitude (21km)
Brighton (25km)

Samtliga orter snittar över 12 meter snö per år för den som undrar. Vi kommer förmodligen mestadels hålla till i Snowbird pga bäst fallhöjd och ondast terräng men det lär bli en del turande i båda dalarna.

EDIT: huset fuuuuullt

hej!
/J-P

Senast ändrad:
Hej! Jag är ett par..hmm.. jag och min flickvän vill jättegärna dela boende! :) queensize låter awesome.. o las vegas drar jag gärna tillbaka till..var där i somras, hett ställe asså. hyran, är den per pers eller för stället?
hoj!
david

Börjar bra
1079.jpg

Psst,

17meter snö. det är väl åtminstone 5ggr mer snö än den bästa europeiska skidorten förra säsongen?

heey!
jag och min pojkvän och min syster är riktigt intresserade...detta låter nästan för bra för att vara sant?
finns det någon ort som man inte behöver åka bil till eller är det dom 4 som gäller?

chaa

well, ska finnas en busshållplats som kunde ta en till snowbird en liten bit från huset men då kollektivtrafiken i usa (tack alla stora biltillverkare som köpte delar) är i princip värdelös så känns det värt att ha en bil, just för att kunna handla och röra sig friare.

Det är dom 4 som gäller... finns "skidbussar", men allt blir så mkt enklare med bil.. framförallt i USA. Vi har massa intresserade på de sista platserna.. men de väntar på besked från jobb o annat..
Om ni vill knipa de sista är det bara o hojta!

De 2 platserna finns kvar!
86 cm nytt senaste dagarna där borta, sjukt?

snowcammainyy2.jpg

1098.jpg

jensendeep3kr3.jpg

väntan är olidlig!

Senast ändrad:
LucasNilsson sa:
17meter snö. det är väl åtminstone 5ggr mer snö än den bästa europeiska skidorten förra säsongen?
Minns inte exakt, men nåt i den stilen. De får fåniga mängder kall, torr snö där... Jag var där en vecka förra vintern, kommer garanterat att åka tillbaka.

Lite fler bilder: http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=139068

Om jag skulle säsonga i vinter hade en av de platserna redan varit tagen.

Senast ändrad:
Det är snuskigt! Ärligt så kan jag få ett ryck senare i vinter och komma och hälsa på.

Var där fredag och lördags och röjde! Med sköna 120cm puder så var det inte svårt att bli salig :) Åker dit igen 21 nov och stannar några dagar. Någon som har plats för mig några nätter? Mitt andra alternativ är en strömlös och badrumslös husbil med folk som jobbar på Snowbird.

Terrängen i Snowbird är galen, finns nog hur mycket som helst att åka där. Tillräckligt brant för alla.

/Rikard

fyfan va ni sjuka jävlar förstör mitt pluggande.. jag blir ju alldeles darrig bara jag ser dehär.. nästa säsong kommer jag, va så säker !

Tillbaka
Topp