Freeride i mobilen?

johan
2882 inlägg
johan 2882 inlägg 9 år sedan

Vi har funderat länge (men inte kommit så långt smile) på att utveckla Freeride i mobilen. Men vilka funktioner tycker du är viktigaste? och vilka ska prioriteras först?

Vill ni se videoklipp, Snödjup, Skidortsguide, Fotoklipp, eller Min sida & Gästbok? och hur ska det presenteras i mobilen? Iphone applikation? Android applikation? eller en mobilanpassad websida? eller en WAP version smile

Kom med förslag!

Nu är Freeride.TV här för din mobil:
https://www.freeride.se/content/4894/

Adressen är: m.freeride.se

Svar

davistroy
68 inlägg
davistroy 68 inlägg 9 år sedan

Blir det inte en Freeride app på App Store?

Jag vill se Artiklar, Köp oh sälj, Foto video och min gästbok:D

COPPA PRODUCTIONS! Citera
StraightAir
633 inlägg
StraightAir 633 inlägg 9 år sedan

hmm, gästbok och forumtrådar typ smile

osst
590 inlägg
osst 590 inlägg 9 år sedan

Forum, artiklar, köp å sälj, bilder och video! Video funkar ju inte för iphone för att man inte kan spela flash eller vad det är det är lite sunkigt!!

KaILe
572 inlägg
KaILe 572 inlägg 9 år sedan

Iphone app. typ artiklar. prylar, foto och film kanske? tror jag på!smile

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 9 år sedan

Iphone app, definitivt.

Jag skulle vilja ha nyheter, forumdelen och min sida.

Utter for president! Citera
Rogby
305 inlägg
Rogby 305 inlägg 9 år sedan

iphone.
gästbok, meddelanden.
köp och sälj
forumtrådar

bilder och filmer är bara onödigt

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 9 år sedan

Det viktiga är ju forumet och mina sida-funktionerna med mailen och gästboken. Det vill säga community-delen av det hela. Sen tror jag foton och filmer skulle göra det hela riktigt roligt. Att kunna se på filmklippen i iPhonen ser jag som en självklarhet. Då jag tror många inte har några problem med att titta på den riktiga internet-sidan i mobilen tycker jag ni ska jobba på en iPhone- och Android-app...

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
MBurestam
449 inlägg
MBurestam 449 inlägg 9 år sedan

en iphone/ipod app vore supergrymt. Apple stödjer inte flash så filmer kanske blir svårt. Men viktigast för mig är forum, artiklar, köp och sälj samt skidorter. Det sistnämnda kan innehålla snödjup, senaste snöfall, kartan och lite kort info om höjd och väder. Det kan vara bra för säsongare och folk på platts att snabbt ta upp poden och kolla vädret och hur man ska åka för att ta sig ner.

Grymt initiativ!

Ground Touch Media Citera
jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 9 år sedan

Forum, profilen,foto,film och köp och sälj kan jag känna är dem jag kör mest, änen artiklar och events vore fett,

styr upp detta johan, sjukt värt med en iphone app så man slipper krångla på safari hela tiden!

Ill be back Citera
M-agne
75 inlägg
M-agne 75 inlägg 9 år sedan

Wap och iphone !! Videoklipp i 3pg skulle vara awesome och sånt big_smile

Heeenk
31 inlägg
Heeenk 31 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Heeenk (9 år sedan)

Säger som jeppenator, fixa en app till iPhonen verkar vara flest som har den här på freeride ocksåwink något smart sätt att se sjödjup och snöfall vore också super. man skulle kunna göra den liknande facebook appen till iPhone, kolla på den för lite inspiration.

Schulle
492 inlägg
Schulle 492 inlägg 9 år sedan

Word på typ alla ovanstående smile

Auugust
90 inlägg
Auugust 90 inlägg 9 år sedan

bra idé ! säger som ovanstående smile

Felixus
296 inlägg
Felixus 296 inlägg 9 år sedan

Grymt bra ! de flesta funktioner som finns på hemsidan nu hade varit najs. alltså foto,video,forum,köposälj,nyheter,profilsida och bloggar kanske?

felixwindolf.tumblr.com Citera
jeez
79 inlägg
jeez 79 inlägg 9 år sedan

säger som de flesta:

iphone app
ska kunna visa min sida, gästbok
forum
nyheterna
köp och sälj

bilder och film känns onödigt, kollar inte på det ändå...
de bloggar som jag gillar ser jag i min RSS-läsare.

dA-Emil
39 inlägg
dA-Emil 39 inlägg 9 år sedan

Tycker det ska funka i dom flesta mobilerna, inte alla som har just en iPhone

Funktioner:
Bilder&filmklipp
Min sida
Prylar
Forum

gustavcavallin
361 inlägg
gustavcavallin 361 inlägg 9 år sedan

Iphone applikation!!!! ett måste tycker jag! skulle va awesome!

liedholm
117 inlägg
liedholm 117 inlägg 9 år sedan

Nu äger ju jag en HTC å inte en AjFån så för mig fungerar den nuvarande sidan hur bra som helst faktiskt. Det enda är att reklam och andra banners som innehåller flash tar lång tid att ladda, vilket ibland är rätt störande exempelvis när man sitter på bussen till skolan å använder det sega trådlösa som finns där smile

Men för att vara lite konstruktiv så föreslår jag följande:

En app till android å apple som består av en sida som visar följande:

-Gästbok/FR-mail
-Senaste foruminlägg, med snabblänk till forumet
-Senast inlagda annonser i Köp/Sälj
-Nåt liknande RSS-feed av nyheter

Sedan ska man kunna välja om man vill ha livefeed av uppdateringar lr om man själv vill välja när den ska uppdateras. Detta eftersom att de flesta trots allt har begränsat med datanedladdning.

Viktigast är dock att allt är cleant å snabbt. Blir det för avancerat å "kladdigt" så kommer ingen att använda den.

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 9 år sedan

Bloggen är ju ganska viktig då man lättare kan uppdatera fort och få ut iinläggen innan man komit hem startat datorn skrivit det och sen får upp det flera timmar senare? Bara en grej jag tänkte på

Ill be back Citera
Blidee
788 inlägg
Blidee 788 inlägg 9 år sedan

En Iphone app hade vart sjysst. Köp&sälj och gästboken/mail tkr jag är viktigast.

www.protectourwinters.org Citera
sKraft
93 inlägg
sKraft 93 inlägg 9 år sedan

Iphone app!

Gästbok/mail
forum
skidorter
foto
VIDEO

paffare
385 inlägg
paffare 385 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad paffare (9 år sedan)

Det skulle lika gärna kunna lösas med en mobilsida som öppnas i webbläsaren istället för som en applikation. Då slipper vi problemet med olika plattformar och både Android och Ajphone kan komma åt det. Rätt meningslöst med en applikation för en hemsida, egentligen.

EDIT:
Men, om det nu blir en app till Android och frukttelefonen kan jag tipsa om www://swedroid.se där det finns massor av duktiga utvecklare som säkerligen hjälper till!

Yes I think its air I am breathing. Citera
hedee
8 inlägg
hedee 8 inlägg 9 år sedan

iphone app helt klart smile
video
forum
gästbok smile

Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 9 år sedan

Och jag som sitter och hackar ihop min egen Android-app.. smile

Forumet och artiklar känns viktigast, men jag ser gärna skön integration med spot-guiden, skidorter och annat kul som man vill ha när man är ute och rör på sig. Det vore till exempel rätt fint att kunna få info som till exempel skidorter nära min aktuella position. Spotguiden skulle kunna bli "linje-guiden" eller "tur-guiden" för oss som föredrar det..

För övrigt tycker jag att det är en kanonidé, Freeride.se är inte så jättebra i mobilen tyvärr.

Your localhost. Citera
Ashtraymofucku
635 inlägg
Ashtraymofucku 635 inlägg 9 år sedan

Säger bara en sak: Freeride tv!!! Prioritera det mest av allt så blir det super!

Perrrra
1081 inlägg
Perrrra 1081 inlägg 9 år sedan

Android app

Pain is temporary glory is forever Citera
dSjostrom
46 inlägg
dSjostrom 46 inlägg 9 år sedan

mobilanpassad hemsida med HTML5 för att kunna få igång videoklippen igenom de fy förbaskade iphone telefonerna. Forum, bloggar och köp & sälj är ju gärna något som man önskar kunna kolla då man är på språng, videoklipp hade varit trevligt men tror i ärlighetens namn att det inte skulle utnyttjas fullt lika mycket. Helt klart trevligt att kunna kika på videos då man sitter på bussen/tåget eller dylikt färdmedel dock. En app för en websida har jag alltid varit lite skeptisk mot dock, enklare att bara kunna trycka in m.freeride.se i webläsaren sen äre bara att köra.

SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad emilsund (9 år sedan)

AshtraYmofucku :

Säger bara en sak: Freeride tv!!! Prioritera det mest av allt så blir det super!

+1!!! Gärna som Poadcast i iTunes så man kan se filmerna i offlineläge! (Kolla på Freeskiers Podcast, att få FreerideTV på det sättet vore grymt!)

Angående resten av sidan så tror jag att man kan vinner mest på en webbaserad mobilsida, då stödjer man alla olika operativsystem och mobiler.
Prioritera startsidan, forumet, gästboken och pryldatabasen. Bort med alla Flashannonser och gör mobilanpassade GIF-annonser.

Claar
337 inlägg
Claar 337 inlägg 8 år sedan

iPhone app hade varit drömmen. Kunna läsa artiklar, kolla trailers, läsa forumtrådar och ha koll på min sida och gästbok

www.jonathanclaar.com Citera
Rydellarn
221 inlägg
Rydellarn 221 inlägg 8 år sedan

Jag tycker det viktigaste är att fixa så man kan kolla på videos med Iphone då de inte har flash, om det är på en ny app eller safarisidan spelar inte lika stor roll enligt mig, men om ni gör en Iphone app så gör den ordentligt annars kommer man ju förmodligen fortsätta att vara inne på Safari! smilesmile

Daniel Rydell Citera
ville556
14 inlägg
ville556 14 inlägg 8 år sedan

iphone app där man kan kunna ha koll på sin sida, se forumtrådar, se på foto video:)

Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 8 år sedan

iPhone Applikation självklart!

Min sida och forumet är en självklarhet, sen artiklar och foto/video. Pryldatabasen vore super också!

MarkusO
1019 inlägg
MarkusO 1019 inlägg 8 år sedan

Stöd för Tapatalk hade suttit fint i väntan på, eller som komplement till, en app.

- Hel och ren? - Citera
crillssssss
245 inlägg
crillssssss 245 inlägg 8 år sedan

android app

sen vill jag ha skidorter och snödjup då det är det som används mest på resande fot smile

death is a complex girl how can i not flirt Citera
victorvictor
259 inlägg
victorvictor 259 inlägg 8 år sedan

Android app med iaf forumet och artiklar. Video, köp och sälj och pryldatabasen hade också varit najs.

emildysholm
914 inlägg
emildysholm 914 inlägg 8 år sedan

andriod app. bara man kan se filmer är jag nöjd smile:tonguetonguetongueP:Dbig_smilesmile

lugnt elle ? Citera
BuckeL
74 inlägg
BuckeL 74 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad BuckeL (8 år sedan)

Skulle bli glad över en Android app, eller en mobilanpassad hemsida smile
Mest relevant för mig i så fall:

Forumdelen
Skidorter & Snödjup
Min sida
Köp & Sälj

Men det mesta skulle uppskattas.

Edit!: Videoklipp hade varit nice förstås! När man ändå har en mobil som stödjer flash så hade det varit kul om det fungerade.

Tequila tonight tomorrow we ride! Citera
Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 8 år sedan

forum, köp och sälj, snödjup, min sida (med fr-mailen), alla nya artiklar

och inte bara en iphone-app!

snowblades Citera
Kiliam
354 inlägg
Kiliam 354 inlägg 8 år sedan

Jag vill se det mesta som finns på freeride.se därtongue Jobb och MTB är kanske lite onödigt om man inte är MTB fantast!wink

MagnusNorlander
8 inlägg
MagnusNorlander 8 inlägg 8 år sedan

Freeride app på iphone dirr!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook